декември 15, 2019

ФИА: Ferrari подкрепя Фетел за сметка на Райконен!

Главният технически делегат на ФИА във Формула 1 Пат Саймъндс е на мнение, че във Ferrari вече са взели решение да подкрепят Себастиан Фетел за сметка на Кими Райконен в битката за титлата този сезон. Пример за това е стратегията, с която кара финландеца в Китай, която беше напълно подчинена на тази на Фетел.

При първите спирания в бокса в Шанхай серията обиколки на Райконен беше дотолкова удължена, че той загуби шанс за подиума, но пък влошеното му темпо със старите гуми позволи на Фетел да се доближи до пилотите зад Кими. След това обаче дойде колата на сигурността и катастрофата на Макс Верстапен с Фетел, като германецът финишира едва 8-и, а Райконен се качи на подиума, след като завърши 3-и.

Саймъндс, който е бивш технически директор на Benetton и Renault и дори прекара известно време извън спорта заради „Крашгейт”, смята, че такива решения няма да помогнат на Скудерията в битката за титлата при конструкторите.

„Мисля, че във Ferrari трябва да решат как да се състезават – обясни Саймъндс. – Мисля, че начинът, по който от тима използваха Райконен в Китай, беше неприятен, оставиха го дълго на пистата с гумите, с които тръгна, за да забави другите голи.

„И честно казано, видяхте, че това не проработи. Когато другите го застигнаха гумите на Кими вече бяха много износени и те можеха лесно да го изпреварят, така че това не беше гениално стратегическо решение.

„Не мисля, че това е начинът да се спечели световната титла при конструкторите. Явно във Ferrari са на мнение, че титлата при пилотите е по-важна и са вземи своето решение, без значение какви ще са резултатите.”

Саймъндс допълни, че сега Ferrari се представя най-добре от началото на новата турбо ера във Формула 1.

„В хода на предсезонните тестове, всички се надявахме, че Ferrari ще са близо до Mercedes, като имах усещането, че Mercedes не показват пълните си възможности – призна Саймъндс. – Е, първите няколко състезания минаха и все още не сме видели нещо подобно.

„Ferrari се представят много постоянно от началото на сезона. Пилотите им са силни в квалификациите и демонстрират много добро състезателно темпо. От много години насам тимът не се е представял толкова силно, мисля , че имат сериозен шанс да направят наистина добър сезон.”

Техническият делегат на ФИА потвърди факта, че силната конкуренция тази година извади на бял свят една от слабостите на Mercedes – проблемите с работата с гумите, като това не е от вчера.

„Ако се вгледаме в новата история на Mercedes ще видим, че единственото нещо, с което тимът така и не успя да се пребори са проблемите в работата с гумите – беше категоричен Саймъндс. – Това беше налице и преди въвеждането на хибридните турбо мотори, но тогава Mercedes нямаха предимството от двигателя, които имат сега. Тогава нещата стояха така, ако тимът не успее да се справи с гумите, няма как да направи силно състезание.

„Мисля, че тези проблеми бяха замаскирани между 2014 и 2016, просто защото Mercedes имаха сериозно предимство по отношение на мощността.

„След това, през миналата година започнахме да чуваме, че в тима наричат колата си „примадона”. Защо стана така? Според мен, разликата в представянето в две поредни състезания няма как да бъде обяснена с аеродинамиката, динамиката на колата или нещо подобно.

„Ако се справиш с настройките на колата и аеродинамиката, то от петък до събота може да спечелиш някоя десета от секундата.

„Но ако проблемите са по-сериозни, изведнъж разликата става голяма, това трябва да се дължи на гумите. Според мен, това е причината за проблемите на Mercedes – те не използват добре гумите и не могат да ги загреят правилно.”

Накрая Саймъндс допълни, че в първите състезания в Mercedes не са успели да вземат и най-точните стратегически решения, което също се е отразило на представянето им.

Световните шампиони – Mercedes и Люис Хамилтън все още нямат победа от старта на сезон 2018 във Формула 1.

Коментари

Коментар

Реклама