септември 22, 2020

Фреди Лоикс слага край на кариерата си

Най-успешният белгийски пилот в световния рали шампионат Фреди Лоикс обяви, че слага край на рали кариерата си. 46-годишният Фреди има 93 старта във WRC, а кариерата му стартира преди 27 години.

В световния шампионат Фреди кара за Mitsubishi, където беше съотборник на Томи Макинен, както и за Hyundai и Peugeot. Белгиецът записа добри класирания и през 1998 година, когато участва с частна програма с автомобил на Toyota и се качи на подиума в Португалия и Испания.

„Португалия“ винаги е било едно най-успешните ралита за Лоикс – две втори места през 1996 и 1997 и трето място през 1998.

Вчера Фреди свика специална пресконференция в Брюксел, на която обяви, че вече е дошло времето, в което той трябва да помага на младите пилоти. И потвърди, че е получил предложение да се захване с работа, която няма нищо общо с автомобилния спорт.

„Една от причините, поради които спирам, е хубавото професионално предложение което получих – обясни Фреди Локс. – Един от най-лоялните ми спонсори ми предложи да се заема с връзките с обществеността на няколко дилъри на Фолксваген груп и Шкода. Така усетих, че идва време за нещо друго.

Бившият автомобил на Димитър Илиев в ръцете на Фреди Лойкс. Белгиецът също разчиташе до последно и на български механици за поддръжката на неговите автомобили. Снимка: ewrc.cz
Бившият автомобил на Димитър Илиев в ръцете на Фреди Лоикс. Белгиецът също разчиташе до последно и на български механици за поддръжката на неговите автомобили. Снимка: ewrc.cz

„Имах страхотен късмет в живота и в рали спорта, затова сега искам да дам и аз нещо на този спорт и ще подпомагам млади пилоти.“

Въпреки оттеглянето си от моторните спортове, Лоикс ще остане тестов пилот на Мишлен и ще има различни маркетингови ангажименти към френския производител на гуми.

Лоикс е легенда в родната си Белгия, където има 11 победи в най-голямото местно състезание – рали „Ипр“, което е и кръг от европейския рали шампионат. Освен това Фреди няколко сезона подред беше сред най-силните пилоти в шампионата IRC, както и доминацията му в последните сезони в белгийския рали шампионат.

През втората половина на 90-те години той остана в сянката на Томи Макинен в Mitsubishi, но финландецът, който спечели четири поредни световни титли винаги е твърдял, че често темпото на Фреди на асфалт е било „плашещо“.

„Освен това, Фреди е най-добрият разказвач на вицове в световния рали шампионат и е страхотен съотборник, с него се работи много лесно и аз го ценя много високо“, заяви Томи през 1999 година, броени дни преди да спечели четвъртата си титла.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.