Бившият вече световен шампион във Формула 1 Люис Хамилтън е заплашил да напусне Mercedes, предаде Sky Sports. Но това не е станало след Гран при на Абу Даби, където британецът загуби битката за титлата, а доста по-рано – след състезанието в Испания, където отпаднаха и двамата пилоти на Mercedes.
Да видим дали ще намерим достатъчно доказателства, за да повярваме на тази история.
Новината, че Люис е заплашил Mercedes, че ще напусне, се появи на бял свят в края на състезателния уикенд в Абу Даби. На „Яс Марина” Хамилтън загуби титлата, въпреки че спечели състезанието, а неколкократните предупреждения по радиото да вдигне темпото в хода на състезанието и отказът му да се подчини на заповедите от бокса породиха предположения, че Люис ще си има проблеми с шефовете на тима.
В Испания, Люис удари отзад Нико Розберг още в първата обиколка, след като германецът му затвори пътя, тъй като се оказа, че е имал проблем с режима на работа на двигателя и мощността му е била недостатъчна. Люис излезе в зоната за сигурност, завъртя се и удари отново Розберг, като така и двамата отпаднаха от състезанието. Сега вече всички са уверени, че това е била една от критичните точки в развитието на битката за световната титла, също като състезанието в Малайзия, където гръмна моторът на Хамилтън.
От месеци насам слуховете, че Хамилтън е изкарал здрав скандал с Тото Волф и Ники Лауда след състезанието в Барселона, обикалят падока на Формула 1. Но едва в Абу Даби се появиха първите потвърждения, а Хамилтън отказа да отрече историята пред Sky Sports.
„Това са лични неща, които вече са минали”, обясни Хамилтън на въпроса дали наистина е искал да се откаже преди средата на сезона.
Според източниците на Sky Sports в Mercedes, Хамилтън е заявил на шефовете си, че не иска повече да кара за тима след случилото се на 15 май в Гран при на Испания.
Люис е бил разярен от нежеланието на шефовете му да приемат тезата, че Нико Розберг е виновен за удара. Хамилтън е заявил, че Нико носи 100 процента вина за удара, от Mercedes му дали да разбере, че не мислят така.
Малко след това Хамилтън е заявил, че иска да спре да се състезава и да напусне тима, като е допълнил, че няма да кара до края на сезона. Заплахата му е била приета повече от сериозно от началниците му, уверяват източниците на британската телевизия.
Емоционалната реакция на Хамилтън е обяснима с оглед на това как изглеждаше разпределението на силите в шампионата в средата на месец май. По това време, след силния старт на Нико и двете повреди в двигателите на Люис в квалификациите, Розберг имаше 43 точки аванс, а на всички им беше ясно, че претенденти за титлата и този сезон ще са само пилотите на Mercedes.
В Барселона Люис и Нико се озоваха в зоната за сигурност след удара, а от този инцидент печеливш беше Нико, който намали с една възможностите на Хамилтън да стопи аванса му и в същото време британецът не получава подкрепата от Mercedes, която той е смятал едва ли не за даденост. Но шефовете на Mercedes са били категорични, че няма да вземат страна в битката за титлата.
През юли Хамилтън заяви, че през май е „ударил дъното” и е смятал, че тези 43 точки разлика „не могат да бъдат стопени, направо е невъзможно”.
Какво обаче се е случило в Mercedes след състезанието? И как Хамилтън е бил убеден да продължи да се състезава?
В седмицата след състезанието се случиха доста важни, но дребни на пръв поглед неща, които днес вече подсказват за това, което се е случвало при световните шампиони.
След Гран при на Испания отборите останаха на пистата „Каталуня” за двудневните тестове, предвидени за вторник и сряда. Розберг кара първия ден, а за втория ден беше заявен Естебан Окон, който после стана титуляр в Manor. Но плановете на Mercedes се променят изключително бързо и мястото на французина зад волана на W07 е заето от германеца Паскал Верлайн. Той е титуляр за Manor, шампион в DTM за 2015 година и протеже №1 на Mercedes.
Верлайн научава, че ще кара в сряда в 8 часа вечерта във вторник. Нещата определено са се случили доста бързо. Освен това, заради тази промяна от Mercedes нарушават баланса на тестовете. В изпитанията в Барселона отборите трябва да използват един титуляр и другия пилот да е карал в по-малко от 3 състезания във Формула 1 – по това време Окон отговаря на това изисквания. Това ограничение се прилага за два от четирите тестови дни в хода на сезона. С използването на Верлайн, Mercedes автоматично губи правото да използва Хамилтън на следващия тест на „Силвърстоун” през юли. Но в този момент това изобщо не е важно.
Тогава от Mercedes отговориха, че смяната на Окон с Верлайн се е наложила, защото в тима са искали да използват по-опитен пилот, който да даде по-точно мнение за новите части и компоненти, качени на борда на W07. Това със сигурност е вярно, но непълно – така Верлайн получи възможност да посвикне с W07 преди състезанието в Монако.
Естествено, по това време слуховете за това, че Хамилтън се е скарал с шефовете си, както и че ги е заплашил с напускане, вече се бяха появили. Но всеки път, когато се чуеше нещо по темата, от Mercedes го опровергаваха, а след това тимът дори започна да обяснява, че подобни слухове са „толкова глупави, че не си струва дори да им се отговаря”.
Все още не е ясно какво точно е накарало Хамилтън да се откаже от идеята да напуска. Със сигурност, след Испания той проведе няколко срещи с Тото Волф и Ники Лауда, както и един много интересен разговор с Розберг край басейна на комплекса „Le Rocabella” в Монако, където живеят двамата пилоти.
Резултатът обаче беше впечатляващ – Люис се върна в битката за титлата и до самия край на сезона имаше шанс да вземе трета поредна корона с Mercedes и общо четвърта в кариерата му. Може би ще трябва да изчакаме още няколко години, когато Люис реши да напише книга, тъй като има шанс в нея да прочетем истината за тази история. Поне от неговата гледна точка.
С оглед на случилото се след Испания, обаче, сега е много интересно как ще се справят Волф и Лауда с това, че Хамилтън отказа да изпълни нарежданията от бокса и застраши победата на Mercedes в Абу Даби. Тук също ще е интересно.