Основният спонсор на Volkswagen в световния рали шампионат (WRC) Red Bull може да купи заводски подготвените Polo WRC 2017 на Себастиен Ожие и компания и колите и тимът да останат в състезанията и догодина.
Volkswagen напуска WRC в края на този сезон и рали програмата на марката в световния шампионат става поредната жертва на глобалния скандал „Дизелгейт”, който гръмна преди година и извади на бял свят 11 милиона коли с дизелови мотори, оборудвани със софтуер, който заблуждава при тестовете за вредни емисии.
VW Group ще плати поне 20 милиарда долара, за да потуши последствията от „Дизелгейт”, а освен това компанията извади и Audi от световния шампионат за издръжливост (WEC), като това също ще стане в края на този сезон.
Според слуха, зарадвал феновете, Red Bull планира да купи целия рали департамент на VW Motorsport, като важна част от сделката трябва да са и колите, подготвени за сезон 2017, когато влизат в сила сериозни промени в техническите правила във WRC.
От VW вече заявиха, че няма да продават заводски подготвени коли – нито сегашните WRC коли, нито пък автомобилите за новия сезон, които също са готови и само трябва да бъдат сглобени. Това естествено важи за всички частни тимове.
Но Red Bull е нещо по-различно – компанията е основен спонсор на VW във WRC, освен това марката на Дитрих Матешиц вече е дала авансово сериозна част от парите за тима и за догодина. Така че, VW Motorsport ще трябва да връща тази сума, ако реши да не продава нищо.
Red Bull се рекламира успешно в много спортове, но най-големите успехи на компанията дойдоха с участието й във Формула 1, където първият тим на марката спечели четири поредни титли при пилотите и конструкторите. И имиджът на компанията започна да се възстановява след проблемите, които през 2014 създаде Себастиан Фетел, който и в предишните сезони успя да отблъсне много фенове, които съвсем доскоро го освиркваха на повечето писти по света.
Така че, ако Red Bull успее да откупи рали програмата на Volkswagen, догодина световният рали шампионат може да запази един много важен елемент, въпреки че едва ли тимът ще успее да повтори доминацията на Себастиен Ожие и германския тим от последните четири години.