Потенциалното увеличение на „ескадрилата“ на Хюндай в WRC с четвърти автомобил в ръцете на Андреас Микелсен отключи страховете на отборите за евентуална доминация на корейския тим, която да повтори силните години на Фолксваген.
За никого вече не е тайна, че Микелсен е в активни преговори с Hyundai, въпреки че от тима се опитват да неглижират темата за пред медиите. Отборът вече има двугодишни договори с Тиери Ньовил, Хейдън Падън и Дани Сордо, като благодарение на Микелсен конкурентните отбори имат опасение, че Хюндай ще станат непобедими в борбата за титлата при производителите.
„Току-що излязохме от период на сериозна доминация и сега трябва да си зададем въпроса, дали ще бъде добре за спорта, ако отново поемем в тази насока – коментира източник на английското издание Autosport. – Ако Микелсен подпише с Хюндай, за другите ще бъде много трудно да се борят за титлата.
„Пазарът на пилоти засега е слаб. Разполагаме с много пилоти, които имат желание да седнат зад волана на WRC автомобил, но в същия момент са много малко тези, които чакат и са готови да карат и имат възможността да дават веднага резултати на топ ниво.
„От гледна точка на WRC, би било добре ако Андреас премине в Ситроен или Тойота. Това би изравнило перфектно силите.“
Освен с Хюндай, Микелсен е и в активни преговори с Тойота за потенциално участие с японският тим още през този сезон и 2018.
Мениджъра на отбора на Хюндай Ален Пенасе е съгласен, че много отбори в момента гледат към Микелсен.
„Така е, навсякъде из сервизния парк има доста възможности – коментира Пенасе. – В Ситроен Крис Мийк не разполага с договор за следващият сезон, затова и френският тим е вариант. Пилотите на Тойота не са толкова силни, колкото се очакваше, да, постигнаха добри резултати, но всички искат да разполагат с добри пилоти.
„За Малкълм Уилсън нещата са малко по-прости, той разполага с Ожие и Танак. Да, Танак е впечатляващ, но може би още не е готов да се бори за титлата. В крайна сметка, ние не сме единствените, които гледат към Андреас.“
Пенасе също заявява, че ако се наложи да използват четвърти автмобил, то той ще бъде от новата генерация WRC автомобили, а не както се случи през 2016 с Кевин Абринг.
„В миналото сме взимали участие с четири автомобили и можем да го обмислим като вариант – допълва Пенасе. – Нищо не е решено окончателно, но със сигурност ще е доста работа и ще изиска още по-голям бюджет.“
Мениджъра на Хюндай, също опроверга и варианта, при който Микелсен да вкара пари в бюджета на отбора.
„Няма да се случи подобно нещо. За такива подобни клиентски операции, ние разполагаме с R5 автомобил. Някои отбори дават под наем WRC автомобили, но ние не се занимаваме с това“, коментира в заключение Ален Пенасе.