От сезон 2022 във Формула 1 Джордж Ръсел ще е пилот на Mercedes и ще си партнира с Люис Хамилтън. И сега тези, които открито лобираха в полза на Ръсел в битката с Валтери Ботас за второто място, първи започнаха да се питат дали младият британски пилот ще издържи на напрежението. Сред тях е и бившият пилот Джони Хърбърт, който сега е анализатор в Sky Sports.
„Ясно е, че Ръсел е добър пилот, той го показа в Williams и в единственото си състезание за Mercedes – обясни Хърбърт пред RacingNews365.com. – Но в Mercedes Джордж замени Люис Хамилтън за едно състезание, а сега ще е негов съотборник, което е нещо съвсем друго. Да си съотборник на пилоти от класата на Люис или Макс Верстапен е изключително сложно.
„Ръсел ще е силен съперник на Хамилтън, но въпросът е дали Джордж ще издържи на напрежението в Mercedes, тъй като този тим е съвсем различен от Williams.
„Сега Ръсел и Латифи карат доста по-бавна кола и очакванията към тях са много по-ниски. В Mercedes от пилотите се очакват високи резултати във всяка една сесия, от тима постоянно напомнят на пилота, че от него се очаква да е в челото на класирането, а това създава сериозно напрежение.
„Една от най-силните страни на Хамилтън е точно неговата стабилност, той оправдава големите очаквания към него, винаги постига сериозни резултати. Но вижте какво става с Ботас – Валтери е много бърз пилот, но е важно състезателят не само да има скорост, но и да е стабилен.
„Вижте какво стана с Пиер Гасли. Той се справяше не зле в Toro Rosso, след това в Red Bull му липсваше стабилност и той отново се оказа в Alpha Tauri. И сега там отново се представя стабилно и е силен във всяко едно състезание.
„Въпросът е в това как ще се представи Джордж в Mercedes, където очакванията към него ще са много по-високи. Напрежението върху него ще е по две направления: първо, тимът ще очаква от него резултати и второ, ще има напрежение, свързано със съотборника му.
„Когато се бориш с Макс или Люис, има дни, в които слизаш от болида в отлично настроение, тъй като си карал страхотно, после поглеждаш резултатите и виждаш, че съотборникът ти е с 0,6 секунди на обиколка по-бърз от теб.
„В тези моменти се появява най-силното напрежение, с което пилотът трябва да може да се справя, а това никак не е лесно. Това ще е най-трудната задача на Ръсел.”