
Още преди месец стана ясно, че догодина календарът на световния рали шампионат ще нарасне от 13 на 14 състезания, а новите участници ще са Япония и Чили. Това обаче означава, че едно от европейските ралита, според промоутъра на WRC, ще трябва да отпадне.
Този ноември рали „Япония” ще се проведе като състезание-кандидат за WRC, но на няколко пъти от ФИА се появи информация, че ралито ще бъде включено в предварителния календар за сезон 2019, който трябва да бъде публикуван през есента.
Така Япония ще се завърне в световния рали шампионат, като за последно там имаше старт през 2010, но най-вероятно това ще стане за сметка на рали „Корсика”.
Състезанието с център Бастия не е сред любимите на отборите заради високите логистични разходи, а отделно от това отсечките там предлагат много малко възможности на феновете да гледат състезанието.
Организаторите на рали „Корсика” засега отказват да коментират възможността състезанието им да изпадне от календара на WRC за догодинац
Тази година в световния шампионат се завръща рали „Турция”, а през 2020 се очаква това да направи и африканската класика „Сафари”, така промоутърът ще отчете 4 нови състезания в рамките на 3 сезона, като всички те са много близо до Европа или извън Стария континент.
Завръщането на Япония в календара на WRC е важен елемент от популяризирането на страната като спортна дестинация преди лятната Олимпиада в Токио през 2020 година. Рали „Япония” ще е с напълно нов формат, като ще напусне стария си център Хокайдо и ще се върне на основния японски остров, като повечето етапи ще се близо до Токио.
Промоутърът на световния рали шампионат има за цел да разшири календара на 15 състезания, но отборите все още не са готови на тази стъпка, основно заради нарастването на транспортните и логистични разходи.
Източник от промоутърската компания вече заяви, че включването на новите ралита в календара, ще означава, че разходите на отборите за пътуванията до Турция, Чили, Япония и Кения, ще бъдат поети от промоутъра и ФИА, като идеята е да се използва модела за покриване на тези разходи, който от години действа успешно във Формула 1.
В същото време от тимовете на няколко пъти изразиха удовлетворение от работата на промоутърската компания, като акцентираха на това, че сега „има разбиране за това кои са важните състезания – като „Монте Карло”, „Финландия” и „Великобритания” и в компанията са наясно какво трябва да се направи, за да се развива спортът”.
Промоутърът на световния шампионат организира 2-годишно задълбочено изследване на всяко едно състезание, което е част от календара на WRC. Според непотвърдена информация, резултатите са показали, че „Корсика” и „Германия” са с най-слаби финансови резултати и ограничен потенциал за развитие. Но с оглед на огромната популярност на германското рали, мястото му в календара едва ли е застрашено.
Това обаче може и да не продължи дълго.
В момента има 11 ралита, от които 8 са извън Европа, са заявили сериозен интерес да влязат в календара на световния шампионат. А това означава още повече напрежение върху организаторите на кръговете, които сега са част от WRC. Потвърждаването на тези 11 ралита обаче тепърва предстои и все още не се знае дали промоутърската компания ще ги обяви официално.