Трикратният световен шампион във Формула 1 Люис Хамилтън загуби вчера битката за титлата срещу съотборника си в Mercedes Нико Розборг, а решението му да забави темпото в последните обиколки на Гран при на Абу Даби накара шефовете му на няколко пъти да му наредят по радиото да вдигне скоростта. Хамилтън обаче пренебрегна тези „инструкции” с надеждата, че Себастиан Фетел и пилотите на Red Bull ще догонят Розберг и ще го атакуват, като ако Нико беше останал извън Топ 3, Люис щеше да е световен шампион.
Това не стана, Хамилтън и Розберг завършиха първи и втори и Нико взе титлата с аванс от 5 точки.
След финала на състезанието шефовете на Mercedes Тото Волф и Пади Лоу коментираха доста уклончиво как ще бъде решена тази ситуация в рамките на тима, като акцентираха на това, че екипът първо трябва да отпразнува титлата на Нико.
Но Волф направи уговорката, че ако е бил на мястото на Люис е щял да бъде раздвоен дали да изпълни заповедите от бокса или да рискува да загуби победата, за да изпълни амбицията си за нова световна титла.
Според британската преса днес Хамилтън може да бъде глобен, наказан да не участва в едно състезание или дори уволнен. Естествено, последните две едва ли ще се случат, особено като се има предвид колко е ценен Люис за тима, с оглед на новите технически правила, които ще влязат в сила за сезон 2017.
Но е факт, че титлата на Розберг ще внесе нова динамика в отношенията между пилотите, както и между пилотите и техните шефове.
В хода на сезона Волф на няколко пъти заяви, че всяко неспазване на заповедите от бокса ще се наказва строго. Вчера той обясни, че тимът е решил да не се меси в битката на Хамилтън с Розберг, стига победата на Mercedes да не е под въпрос. Но забавянето на темпото от страна на Люис превърна Себастиан Фетел в реален претендент за победата, това беше съобщено на британеца по радиото, но той отвърна, че не му пука дали ще загуби или спечели това състезание, тъй като губи титлата. Пряко неподчинение на правилата, наложени от Волф.
Нито състезателният инженер, нито техническият директор на тима Пади Лоу не успяха да убедят Люис да вдигне темпото, но Нико се справи отлично с тази тактика, като кара близо до водача, но без да го атакува и така имаше възможност да използва своята DRS система и да не позволи на Фетел да го догони.
Волф обясни по-късно, че няма отбор във Формула 1, който да е постигнал успехи в условия на „анархия” и даде да се разбере, че няма да толерира подобни случки, като допълни, че това не трябва да се превръща в инцидент.
Но въпросът какво ще направи Mercedes, за да не се превърне случката от Абе Даби в прецедент, все още няма отговор.