McLaren може да предложи на нови акционери до 30% от тима във Формула 1, като целта е набирането на свежи финансови средства и ускоряване на завръщането в челото на класирането. Компанията-майка на тима във Формула 1 McLaren Group търси свежи пари от няколко месеца насам, тъй като пандемията от коронавирус сви сериозно приходите й и се наложи освобождаването на част от екипа.
Според източник на Sky Sports, на пазара се очаква да излязат акции само на McLaren Racing – компанията, която е шапка на отборите във Формула 1 IndyCar.
Шефовете на McLaren вече обявиха, че приемането на тавана на бюджетите в размер на 145 милиона долара годишно е ключов фактор за това тимът да влезе в битката на Топ 3 отборите в класирането при конструкторите във Формула 1. Но това означава набирането на свежи средства, които да бъдат инвестирани в тима и развитието на следващото поколение болиди за световния шампионат, които ще заменят актуалните шасита, които ще бъдат замразени и за следващия сезон.
В момента McLaren Racing и McLaren Group са с едни и същи акционери, което означава, че ако Racing продаде част от тях на нови инвеститори, ще се наложи някакво преструктуриране на собствеността на компанията.
Собственик на около 56% от McLaren Group е Mumtalakat Holding Company от Бахрейн, Мансур Ойех притежава 14%, а 10% има Майкъл Латифи – бащата на новия пилот на Williams Никола Латифи. Останалите 20% в McLaren Group са разпределени между по-дребни акционери.
В последните седмици се появи информация, че Латифи е много сериозен кандидат за покупката на Williams, тъй като стана ясно, че е отпуснал заем на британския тим, който също е в криза и оттам потвърдиха, че се обсъжда продажбата на част от компанията или дори на целия отбор, за да бъде спасен.
През май McLaren Group обяви, че планира да намали броя на хората, които работят за компанията, като тимът във Формула 1 ще се лиши от около 70 човека.
По-рано тази година McLaren ипотекира базата си в Уокинг и заложи колекцията си ретро болиди, за да гарантира последните си кредити, изтеглени заради кризата с Covid-19.