Юхо Ханинен подписа едногодишен договор с Тойота при завръщането на японския производител в световния рали шампионат през следващия сезон.
35-годишният финландец работи от самото начало на проекта по развитието на Yaris WRC. Така че наемането му за титулярен пилот не е изненада, особено като се има предвид, че Ханинен присъства при опознаването на всеки един кръг от настоящия сезон.
Навигатор на бившата звезда на Шкода ще бъде Кай Линдстрьом, един от най-опитните навигатори в историята на шампионата и бивш партньор на Томи Макинен. Дуото ще вземе участие във всички кръгове от шампионата. Договорът на Ханинен е с опция да бъде удължен в края на следващия сезон.
„Това наистина е като сбъдната мечта за мен – заяви Ханинен. – Присъединявам се към отбор с толкова сериозен потенциал за цял сезон, така че това е една доста сериозна възможност за мен.
„Работим заедно с отбора още от първото излизане на трасе на автомобила, затова тази възможност е още по-мотивираща и вълнуваща. Yaris WRC е невероятен автомобил и нямам търпение да стартираме в Монте Карло.“
Юхо Ханинен има зад гърба си няколко успешни сезона като пилот на Шкода. През 2010 спечели титлата в IRC, през 2011 триумфира в SWRC (световен шампионат за автомобили версия Супер 2000), а през 2012 взе и европейската рали титла. През 2014 финландецът започна работа по разработването на Hyundai i20 WRC, а след това взе участие в шест състезания за корейския производител.
Шефът на Toyota Томи Макинен е наясно, че сезон ще бъде посветен на трупането на опит и обясни, че Ханинен е бил повече от логичен избор заради опита му с Yaris WRC.
„Когато той дойде в тима, Юхо беше невероятно мотивиран – разясни Томи Макинен. – Той е наясно, че искаме да се развиваме, но няма как всичко да стане изведнъж. Сезон 2017 ще бъде основно насочен към това да си намерим мястото в световния шампионат и да научим много нови неща.
„Юхо има доста опит зад волана на WRC автомобила ни и съм убеден, че го познава изключително добре.“
Очаква се от Тойота да потвърдят втория си пилот по време на последния кръг в Австралия през следващия месец. За тази позиция мнението е, че фаворит е друго бившо протеже на Шкода – Есапека Лапи.