септември 24, 2020

Яри-Мати Латвала преминава в Тойота

Бившият пилот на Фолксваген Яри-Мати Латвала ще бъде новото попълнение в редиците на Тойота за сезон 2017.

Вчера стана ясно, че финландецът вече е уговорил условията си с отбора на Томи Макинен и ще започне тестове на Yaris WRC веднага след официалното представяне на отбора в Хелзинки на 13 декември.

Според английското списание Autosport, Латвала ще се присъедини към вече потвърдения пилот на Тойота Юхо Ханинен. През пролетта, когато ще бъде сглобена и третата нова кола, се очаква към тима да се присъедини и Есапека Лапи.

Яри-Мати Латвала все още отказва да коментира темата.

„Не мога да потвърдя, че съм подписал – заявява пред Autosport финландецът. – От доста време сме в преговори с Томи и моя мениджър Тимо Юхики, но не мога да ви кажа дали съм подписал.“

На въпросът, дали е сигурен, че ще бъде на старта на рали „Монте Карло“ Латвала отговори: „ Ако ме бяхте попитали преди една седмица, щях да ви кажа, че не очаквам подобно нещо. Сега обаче започвам да се чувствам доста по-уверен, че това ще се случи.“

Латвала потвърди, че все още не е тествал новия Yaris WRC, като тимът единствено е дал тази възможност на Себастиен Ожие.

WRC Rally France 2016

„Производителите със сигурност искат Себастиен, затова са съгласни да му разрешат да тества колите им, но при мен няма как да стане. Аз съм наясно с това, но не забравяйте че, от Ситроен няма да разрешат на Себ да тества колата им.

„Не е толкова лесно, когато отборът не иска ти даде възможност да тестваш колата.“

Сделката на Латвала с Тойота допълнително ще утежни ситуацията за Андреас Микелсен, който също бе доста близко до това да седне зад волана на Yaris WRC.

Победителя от рали „Австралия“ ще трябва да изчака какво ще направи Ожие. Засега опциите на французина са М-Спорт или частна програма с Фолксваген, като вариантът с връщане към Ситроен става все по-малко вероятен.

Ожие не е тествал C3 WRC, а и отборът няма да разполага с кола за тестове до началото на следващата седмица, като започва подготовката си за Монте Карло.

Възможностите за сериозно финансиране от страна на Катар може би ще дойдат навреме, за да спасят програмата на Фолксваген Поло R WRC 2017 и да осигурят частна програма за Ожие или Микелсен за новия сезон.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.