08.10.2024

6-те часа на COTA или една история за късметът на Порше и препъването на Ауди

От километри си личеше че, прототипът на Ауди бе най-бърз на COTA (Пистата на Америките), но смесицата от проблеми и малко лош късмет попариха шансовете за победа на отбора в 6 часовата надпревара. Вместо инглощатци Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Берхард взеха своята трета победа през този сезон, показвайки за пореден път колко силен играч е Порше.

Това състезание по всички параметри се изплъзна буквално от ръцете на Ауди. Докато в Мексико Ауди и Порше постигаха еднакво темпо, то бившият аеропакет с високо притискане на Ауди направо вършеше чудеса на 5.5 километровата писта в Тексас. След много доброто представяне в квалификациите Марсел Фаслер и Лоик Дювал доминираха в началото на надпреварата изоставяйки зад себе си лидерското Порше с номер 2 да си прави компания с двата прототипа на Тойота.

14361390_1215229995200119_3595234412165903193_o

По залез слънце, когато температурата на трасето започна да се променя от Ауди заложиха на стратегия с двоен стинт и на двата си прототипа опитвайки се да постигне достатъчно голяма преднина. Тази стратегия напомни много на годините в които Ауди доминираха: на чело с тотално господство без никакви признаци за дори и минимални грешки.

Типично за сериите за издръжливост, когато падне мракът започват да се случват истинските драми. Така и сумракът погълна Ауди в бездната на неуспеха. Франсоа Дьовал изгуби повече от 30 секунди при изпускането на завой номер 1, което позволи на Брендън Хартли да стопи разликата между двата прототипа. Това бе първият признак за слабост от страна на Ауди, които до момента бяха хирургически безпогрешни и първият път в който от Порше усетиха шанса да разделят двата прототипа на инглощадтци. До края на своят стинт, Дьовал успя да достигне до бокса невредим предавайки прототипа на Оливър Джарвис, но от Порше започнаха да доминират по свой си начин.

csmtpnjxgaaxpqqМоментът който може би предреши състезанието се случи в четвъртия час от надпреварата, по време третата пълна обиколка на виртуалната кола за сигурност която „излезе“ заради закотвеният Форд GT на Щефан Мюке. Двете Ауди-та излязоха от бокса малко преди жълтия флаг а от Порше успяха да направят пълно обслужване на лидерският си прототип без да изпуснат позицията. Така от Порше буквално издухаха Ауди, който вече започваха да се надяват единствено на техническа повреда при техните конкуренти.

Беноа Трелюе, който се завърна зад волана на прототипът на Ауди с номер 7, направи един доста силен последен натиск. За момент този натиск изглеждаше толко сериозен че, от Ауди вече намирисваха първата позиция. За нещастие на Трелюе той се „препъна“ в абсолютно същият Форд, който по-рано унищожи стратегията на Ауди. Не повече от леко побутване бе повече от нужно за Трелюе да излети от трасето забивайки се в защитните заграждения на 18-ти завой, изгубвайки цели шест обиколки.

csimlf2wiaapi4k

До този момент Дювал успя на половина да върне в играта второто Ауди, но разхлабена врата го върна преждевременно в бокса. Всички тези злощастия на Ауди позволиха на Тимо Берхард (Порше #1) да прекоси финиша с 23.6 секундна преднина пред Дювал (Ауди #8) и с Тойота-та (#6) на Стефан Саразен, Майк Конуей и Камуй Кобаяши на третата позиция.

Представянето на Тойота може да го определим, като най-окуражаващото от Льо Ман насам. Второто Порше на Марк Лийб, Нийл Яни и Ромейн Дюма завършиха на четвърта позиция след спукана гума, която им коства доста голяма загуба на време. Третото последователно четвърто място на Порше номер 2 отново остави непокътната преднината им, която вече е от 37.5 точки спрямо Ауди номер 8.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.