14.10.2024

6 часа на Мексико или как WEC влиза в непознати води

Всъщност, какво е нужно на един автомобил? Освен гориво и ред други неща разбира се, един от най-важните компоненти е въздухът. При състезателните автомобил колкото по-обогатен с кислород въздух поема един двигател, с толкова повече мощност ще разполага пилотът при момент на ускорение.

Тази изключително сложна за обясняване в няколко реда материя е един изключително ключов елемент за предстоящия кръг (през този уикенд) от световния шампионат по издръжливост „6-те часа на Мексико“ на трасето „Ерманос Родригес”. И ще попитате защо точно в Мексико?

Защото мексиканското трасе се намира на над 2 000 метра над морското равнище, което го прави състезанието с най-голяма надморска височина в шампионат т.е. гъстотата на въздуха (нивото на кислород) спада драстично спрямо другите кръгове. Това означава че, автомобилите ще загубят част от мощността си и аеродинамичното притискане.

13776035_1166817623374690_2568821118429759354_n

През този уикенд световния шампионат за издръжливост ще влезе в не изследвани за този спорт ширини. Никой сред инженерите от топ отборите в LMP1, не е на ясно какво ще се случи с техните прототипи по време на надпреварата. Ключов момент ще бъдат свободните тренировки, в които ще стане ясно колко мощност губят автомобилите, как се охлажда двигателя, спирачките, колко аеродинамичното притискане ще влияе на гумите и на скоростта в бързите завои.

„Мексико представлява едно ново предизвикателство за всички отбори в WEC – разяснява Тошио Сато от Тойота. „ Въпреки че, ще разполагаме с нашия ултра кит за аеродинамично притискане, можем да очакваме едни впечатляващи скорости при толкова малко налягане на кислород.“

13654252_1238789712820976_8579444670000165529_n

„Никога не сме тествали нашия прототип TS050 хибрид в такива условия, както и самата конфигурация на трасето е новост за нас. От изключителна важност ще бъдат свободните тренировки за да разберем как ще работи колата по време на състезанието.“

В другия ъгъл имаме Андреас Сейдл от Порше, който също допълва с коментара си сложността на това състезание. „ В сравнение с атмосферните двигатели, нашите разполагащи с турбо ще изгубят по-малко мощност, но голям проблем ще е охлаждането заради по-малкото кислород във въздуха.“

13775347_1166787940044325_2503452308690425932_n

„ Това важи и за задвижването и спирачките. Нужното притискане ще е доста по-ниско от нужното за добра скорост в завоите. От друга страна в 1.2 километровата права ще видим едни от най-високите топ скорости до сега, като се очаква да стигнат около 360 км/ч.“

„Трасето разполага с много места в които се кара на пълна газ, което ще увеличи нивата на сцепление, ако разбира се не вали дъжд. Шансовете за това да завали през уикенда са доста големи.“

Коментари

Коментар

Реклама

Be the first to comment

Leave a Reply

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.