Всъщност, какво е нужно на един автомобил? Освен гориво и ред други неща разбира се, един от най-важните компоненти е въздухът. При състезателните автомобил колкото по-обогатен с кислород въздух поема един двигател, с толкова повече мощност ще разполага пилотът при момент на ускорение.
Тази изключително сложна за обясняване в няколко реда материя е един изключително ключов елемент за предстоящия кръг (през този уикенд) от световния шампионат по издръжливост „6-те часа на Мексико“ на трасето „Ерманос Родригес”. И ще попитате защо точно в Мексико?
Защото мексиканското трасе се намира на над 2 000 метра над морското равнище, което го прави състезанието с най-голяма надморска височина в шампионат т.е. гъстотата на въздуха (нивото на кислород) спада драстично спрямо другите кръгове. Това означава че, автомобилите ще загубят част от мощността си и аеродинамичното притискане.
През този уикенд световния шампионат за издръжливост ще влезе в не изследвани за този спорт ширини. Никой сред инженерите от топ отборите в LMP1, не е на ясно какво ще се случи с техните прототипи по време на надпреварата. Ключов момент ще бъдат свободните тренировки, в които ще стане ясно колко мощност губят автомобилите, как се охлажда двигателя, спирачките, колко аеродинамичното притискане ще влияе на гумите и на скоростта в бързите завои.
„Мексико представлява едно ново предизвикателство за всички отбори в WEC – разяснява Тошио Сато от Тойота. „ Въпреки че, ще разполагаме с нашия ултра кит за аеродинамично притискане, можем да очакваме едни впечатляващи скорости при толкова малко налягане на кислород.“
„Никога не сме тествали нашия прототип TS050 хибрид в такива условия, както и самата конфигурация на трасето е новост за нас. От изключителна важност ще бъдат свободните тренировки за да разберем как ще работи колата по време на състезанието.“
В другия ъгъл имаме Андреас Сейдл от Порше, който също допълва с коментара си сложността на това състезание. „ В сравнение с атмосферните двигатели, нашите разполагащи с турбо ще изгубят по-малко мощност, но голям проблем ще е охлаждането заради по-малкото кислород във въздуха.“
„ Това важи и за задвижването и спирачките. Нужното притискане ще е доста по-ниско от нужното за добра скорост в завоите. От друга страна в 1.2 километровата права ще видим едни от най-високите топ скорости до сега, като се очаква да стигнат около 360 км/ч.“
„Трасето разполага с много места в които се кара на пълна газ, което ще увеличи нивата на сцепление, ако разбира се не вали дъжд. Шансовете за това да завали през уикенда са доста големи.“
Leave a Reply
Трябва да влезете, за да публикувате коментар.