
Решението за влизането на Audi и Porsche във Формула 1 за сезон 2026 година ще бъде взето в първата половина на декември, съобщи германското издание auto motor und sport.
Проектът за участие в световния шампионат се поддържа от шефовете на Volkswagen, Audi и Porsche, като планът е сходен с този, използван в световния шампионат за издръжливост (WEC) – компанията ще разработи една задвижваща система, но тя ще се използва под две марки във Формула 1.
Вместването на решението в първата половина на декември е важно, тъй като на 15 декември ще се проведе Световният съвет на ФИА, който трябва да утвърди новите правила за задвижващите системи, които ще влязат в сила за сезон 2026. Основните акценти при новите задвижващи системи са вече известни: V6 бензинов двигател с турбо, но без MGU-H. Хибридната система обаче вече ще е по-мощна, а двигателят ще работи с екологично гориво.
Според неофициална информация, представители на VW Group вече преговарят с четири от отборите във Формула 1: McLaren, Red Bull, Williams и Sauber. Вариантите за влизане в спорта са най-различни – от покупката на действащ отбор до партньор и доставчик на задвижващи системи.
Планът на VW Group предвижда Audi да купи McLaren, а Porsche да стане партньор на Red Bull и на практика да замести Honda. Първата част на този план обаче още отсега изглежда неосъществима.
Налагането на таван на бюджетите във Формула 1, както и фиксирането на разходите за години напред, е най-ефективният начин за бързо увеличаване на цената на всеки един от действащите отбори. Майкъл Андрети и съдружниците му не успяха да се договорят за покупката на Sauber, като цената на опашкаря достигна 350 милиона долара. Предполага се, че McLaren ще струва около 1 милиард долара, но от друга страна е възможно в средносрочен план да се очаква, че собствениците на William, Sauber и дори Alpha Tauri може да потърсят излизане от инвестицията си.
Отделно от това партньорството на Porsche с Red Bull също няма да е евтина програма – тимът ще стане заводски на германците, което ще означава, че сметката за задвижващите системи ще се поеме от Porsche.
Първоначално се очакваше, че решението на VW Group ще стане факт до края на ноември, но сега ще се чака от може би първото декемврийско заседание на борда на директорите на германския автомобилен концерн, който в момента няма нито една заводска състезателна програма.