Състезателният дебют на BMW M4 GT3 ще е това лято в германския шампионат NLS (Nurburgring Langstrecken Serie), а по-късно през 2021 г. автомобилът ще се появи и в други шампионати.
M4 GT3 беше представен миналата година. Досега екипът, който отговаря за развитието му, участва в тежка тестова програма. Последните изпитания бяха 30-часова симулация на състезание за издръжливост в Алмерия, Испания миналата седмица. Зад волана се редуваха Мартин Томчик, Йенс Клингман и Ник Йелоли.
Другите заводски пилоти на BMW Аугусто Фарфус и Филип Енг също участват в изпитанията. До момента новият M4 GT3 е навъртял над 12 000 тестови километра.
Според инженерния шеф на BMW Motorsport Майк Крак M4 GT3 е в „последния етап на развитие”, а производството на колите за състезания ще започне „в рамките на два месеца”.
„Получава се вълнуващ и наистина добър автомобил – обясни Крак. – Ние имаме много добра база за сравнение – състезателната версия на М6, така че да не попадаме в капана на фалшивите сравнения или пък да поемем в грешна посока. Все още има някои неща за оправяне по новата кола, но тестовете са точно за това.
„По време на теста за издръжливост в Испания открихме проблеми, които не се бяха появявали досега. Но ние имаме богат опит с развитието на състезателни автомобили, така че това е нещо нормално, няма паника.”
Според Крак, планът е М4 GT3 да дебютира в четвъртия кръг на NLS на 26 юни. Това ще осигури важна информация за планираното от BMW участие в „24 часа на „Нюрбургринг” през 2022 г., когато трябва да е и първият пълен сезон на новия автомобил. Сега М4 GT3 ще стартира в клас SPX за автомобили без хомологация.
„Нюрбургринг” е важен елемент от развитието на колата заради правилата за гумите, които се прилагат в този шампионат – допълни Крак. – Ако искаме да се справяме добре с гумите през 2022-а, то през 2021-а трябва да направим тестове на „Нюрбургринг”. Но не можем да наемем Северната дъга за една седмица, затова ще участваме в NLS. Четвъртият кръг на 26 юни е важен, защото е първото състезание след „24 часа на „Нюрбургринг”. На трасето ще има много парчета гума, ясно изразена състезателна линия и оставащи извън нея зони, през които обаче колите трябва да минават в хода на състезанието. Това ще се идеалните условия.”
Другите стартове за М4 GT3 почти сигурно ще са в GTWC Европа – шампионатът под шапката на SRO.
„Трябва да участваме в състезание на SRO, за да можем да влезем във формулата за BoP за „12 часа на Батърст” за догодина – обясни Крак. – Целта ни е да стартираме в GTWC (GT World Challenge) на „Нюрбургринг”, но още сме напълно сигурни.
„Искаме да участваме и в Intercontinental GT Challenge, но за да стане това, трябва да участваме в Батърст през 2022-а. Ако имаш нова кола, трябва да я покажеш още в първото голямо състезание”.
Крак заяви, че очаква доставките на тимовете да започнат през есента на 2021 г. Приоритет ще имат отборите, които планират участие в ранните състезания на 2022-а – 24-часовите надпревари в Дубай и Дейтона, както и 12-часовото състезание в Батърст.