Едва ли преди старта на рали „Швеция” Крейг Брийн е мислил, че точно на него ще се падне задачата едва ли не да спасява сезона за Citroen, при това още във втория кръг от сезон 2018.
Но за момента всичко сочи, че ситуацията във френския тим ще става все по-сложна – Брийн има шанс да се качи на подиума, но трябва да спечели тежка битка с пилотите на Hyundai, а Крис Мийк отново отпадна, този път след куриозен инцидент с Ойт Танак, последвал излизането му от пътя в един от съботните етапи.
Преди началото на рали „Швеция” главният изпълнителен директор на PSA Group, под чиято шапка е Citroen, Карлос Таварес обясни, че намаляването на бюджета на WRC тима няма да се отрази на шансовете за спечелването на титлата.
Таварес, който още от годините си в Renault, е изключително запален по моторните спортове и винаги е подкрепял моторспорт програмите на компаниите, за които работи, сега не скри, че е ядосан от случващото се в рали тима.
Според източник от отбора бюджетът е бил намален в края на миналата година, а Таварес е коментирал, че освободените пари ще намерят по-добро приложение.
„Миналата година завършихме на последно място. През 2017 година бяхме победени – коментира Таварес завръщането на Citroen в WRC. – Класирахме се 4-и от 4 отбора, провалихме се.
„Но нашият бюджет беше доста по-голям от този на отбора, който спечели титлата – M-Sport. Това означава, че парите не ти купуват резултати, поне доколкото става въпрос за бюджет над определен праг.
„Ние не купуваме най-добрите пилоти и да даваме на тима най-много пари. Не става така: ето ти едно гърне с пари, спечели титлата, това не е нашият начин да участваме в спорта.
„Не вярвам, че парите са най-важното нещо в спорта. По-важни са опитът, знанията, качествата, упоритостта и способността да започнеш отначало, след като си се спънал и си паднал, но си намерил сили да станеш.”
Коментарите на Таварес дойдоха броени дни след напускането на шефа на тима Ив Матон, който премина на работа във ФИА. Но сега поне стават ясни причините за раздялата с него.
Таварес обяви пълната си подкрепа за новия шеф на тима Пиер Будар и допълни, че Citroen ще продължи WRC програмата си за планирания цикъл, който е „между 3 и 5 години”. Сега тимът започна втория си пълен сезон във WRC при завръщането си в шампионата с новия C3 WRC.
Тази година 3 ралита за тима ще кара и легендата Себастиен Льоб, който спечели и деветте си световни титли със Citroen, като първият му старт ще е в Мексико.