В музея на Ferrari има един много интересен болид, който носи означението 637 – създаден е през 1985 година, когато Енцо Ферари е заплашил шефовете на Формула 1, че Скудерията ще напусне световния шампионат и ще отиде в CART. Американският шампионат, който по-късно се разцепи на IndyCar и CART, а след години двете надпревари отново се събраха. Колата никога не се е състезавала, но е хубаво напомняне за богатия политически арсенал, с който разполага Ferrari в битката за повече пари и власт в спорта. А разправията е била за следващия пакет технически правила във Формула 1.
Феновете на Скудерията неочаквано си припомниха това, тъй като насред трансферната лудост във Формула 1 тази седмица шефът на тима Матиа Биното обясни пред Sky Sport Италия, че Черните кончета може да се пробват в IndyCar.
За разлика от Ферари обаче Биното веднага направи уточнението, че една бъдеща програма в IndyCar ще е допълнение към участието на отбора във Формула 1.
Италианците са най-големия противник на намаляването на разходите във Формула 1 и смъкването на тавана на бюджетите ще накара Биното и колегите му да „прегледат организацията”, потвърди швейцарецът. Ferrari прие таван на бюджетите във Формула 1 от 175 милиона долара на сезон плюс редица изключения, но отборите, ФИА и Liberty Media вече са много близо до това да постигнат съгласие таванът на бюджетите на сезон от 2021 да е 145 милиона долара и след това да продължи да намалява за всяка следваща година.
Но една програма в Щатите ще позволи запазването на по-голям бюджет на Gestione Sportiva плюс и запазването на инженери и механици, които иначе би трябвало да бъдат съкратени от програмата за Формула 1.
В технологично отношение IndyCar е доста по-назад от Формула 1, но в същото време разходите са много по-ниски, а освен това и философията, на която стъпва шампионатът е доста по-различна и осигурява много по-сериозно изравняване на силите на отборите.
Отборите в IndyCar използват идентични шасита, идващи от Dallara, а доставчиците на двигатели са два: Honda и Chevrolet, като става въпрос за 2,2-литров V6 мотори с по две турбини. Хибридните системи за задвижване трябва да се появят в IndyCar за сезон 2022. Развитието на колите е ограничено и там повече или по-малко отсъства любимото на големите отбори във Формула 1 предимство – наливането на огромни суми, които да неутрализират аванса на някой от по-малките им съперници.