Първият тест на хибридния WRC прототип на M-Sport е вече факт, потвърди управляващият директор на британския тим Малкълм Уилсън пред Dirtfish.
Уилсън потвърди това в края на миналата седмица, но не потвърди кой ще е моделът, който ще служи за база на новия Rally1 автомобил. Предполага се, че тестовата кола е версия на Fiesta WRC, а изпитанията са започнали на тестовото трасе на M-Sport в горите Грейстоук, близо до Кокърмаут, във вторник сутринта.
„Все още сме съвсем в началото, това на практика беше първи тест за движение, но всичко върви добре – обясни Уилсън. – Целта ни беше колата да излезе на трасето точно по това време, така че се движим по график, това е демонстрация на сериозните усилия, които влагаме в този проект.
„Що се отнася до представянето на колата в отсечката, предполагам, че е добро. Трябва да е добро. Говорих с Матю по телефона и ще го цитирам: „Много впечатляващо”.
Става въпрос за сина на Малкълм – Матю Уилсън, бивш пилот в световния рали шампионат, който след края на кариерата си по отсечките стана мениджър на вече закритата програма на Bentley в GT3, която се изпълняваше от M-Sport.
За сезон 2022 в сила влизат нови технически правила – хибридно задвижване, връщане към 5-степенните предавателни кутии и премахване на активния централен диференциал.
Малкълм Уилсън обясни, че трансмисията е напълно нова, като от Fiesta WRC е останал бензиновият 1,6-литров турбо мотор. Според него, има още много нови неща – геометрия на окачването, електроника и т.н.
Според Dirtfish, в първите два тестови дни хибридният прототип е навъртял почти 400 км. От M-Sport все още не са потвърдили дали тимът, който отново ще получава подкрепа от Ford, ще продължи да използва Fiesta или ще заложи на Puma при създаването на първата си кола Rally1.
В Toyota също напредват със създаването на хибридна версия на Yaris WRC за следващия сезон и новите правила на Rally1, а при Hyundai проектът все още не е официално одобрен, но Андреа Адамо потвърди, че работата по него е започнала.