ноември 27, 2020

McLaren гони и Йост Капито

Йост Капито и Джонатан Нийл

Йост Капито ръководи McLaren Racing и тима на компанията във Формула 1 от септември месец насам, но в Уокинг вече търсят начин как да изгонят 58-годишния германец.

Капито дойде в McLaren от тима на Volkswagen в световния рали шампионат, където престоят му се увенча с четири поредни световни титли при пилотите и конструкторите.

Сделката за трансфера на Капито беше уговорена още в началото на годината, но той напусна VW Motorsport, едва след като титлите за сезон 2016 на практика бяха осигурени.

Но Капито беше избор на Рон Денис, а след като британецът загуби вътрешната битка за контрола в McLaren, Йост е следващият, който ще бъде освободен.

Предполага се, че договорът на Денис изтича другия месец, но той вече е отстранен от поста си и не ръководи McLaren Group – холдингът, под чиято шапка са тимът във Формула 1, McLaren Racing и другите технологични компании, но не и автомобилният производител McLaren Cars.

Предполага се, че Капито също на практика е отстранен от работа, тъй като ВВС съобщи, че той вече не ходи в офиса си в Уокинг.

„Няма да коментирам тази тема”, заяви говорител на McLaren, а от ВВС не успяха да открият Капито за коментар.

Разместванията в McLaren набраха скорост след назначаването на Зак Браун за главен изпълнителен директор на McLaren, като американецът дойде на мястото на Рон Денис.

Сега Браун и другият главен оперативен директор Джонатан Нийл, който обаче му е подчинен, ръководят McLaren Group.

Малко преди да се разчуе информацията, че Капито на практика вече не работи за тима, тъй като той трябваше да ръководи отбора на McLaren във Формула 1, стана ясно, че си отива още един от досегашните шефове.

Дългогодишният шеф на маркетинга в McLaren Екрем Сами остана без работа, след като постът му беше закрит. Сами също е един от най-верните хора на Денис, той е на 62 години, а в последните 40 години е работил за Денис, който много му се доверяваше.

На теория Денис все още е президент и главен изпълнителен директор на компанията, но практика не ръководи и остава акционер с 25% в McLaren Group.

В отсъствието на Денис компанията се ръководи от изпълнителен комитет, сформиран от другите основни акционери – фондът от Бахрейн Mumtalakat притежава 50%, а Мансур Ойех – останалите 25%.

След окончателното отстраняване на Капито, най-старши във Формула 1 йерархията на McLaren ще е състезателният директор на тима Ерик Булие. Французинът дойде в началото на 2014, като лично беше нает от Денис, но засега неговото уволнение не се обсъжда. Булие дойде в Уокинг, след като Денис свали и изолира своя предшественик Мартин Уитмарш, който го наследи като шеф на тима и главен изпълнителен директор на McLaren. Двамата бяха дългогодишни приятели, но когато Денис загуби за първи път властта в Макларън, Уитмарш остана на страната на Ойех, а след това, когато Денис се върна на върха, първото нещо, което направи, беше да се отърве от Мартин.

Сега Булие е пряко подчинен на Браун и Нийл и отговаря за подготовката на тима за следващия сезон, включително и за създаването на новия автомобил. Така че, може би, сега не е най-подходящият момент за уволнението му.

Що се отнася до Капито, той вече няма възможност да се върне и във Volkswagen Motorsport, тъй като компанията закри тима си в световния рали шампионат и той ще трябва да си търси нов работодател. Но с оглед на постиженията и възможностите му, Йост едва ли ще остане дълго време без работа.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.