Финландската звезда на Williams Валтери Ботас смени световния шампион Нико Розберг в Mercedes – това се оказа най-лошо пазената тайна през зимната пауза във Формула 1. Mercedes и Williams се договориха и Ботас вече е пилот на световните шампиони, но сигурно ви е направило впечатление, че договорът му е за един сезон, т.е за 2017 година. Да, има опция той да бъде удължен за поне още една година, но от Mercedes демонстрират желание да не поемат сериозен риск, като се обвържат за повече време с Валтери.
И шефът на тима Тото Волф, който вече не е част от мениджмънта на Ботас, потвърди, че в Mercedes имат готовност да участват активно на пазара на пилоти за сезон 2018, ако по някакъв начин нещата с Ботас не се получат. Волф обаче е оптимист, че едва ли ще се стигне до такъв развой.
С идването си в Mercedes Ботас автоматично се превръща в претендент за световната титла, а много от пилотите и анализаторите смятат, че другите тимове едва ли ще успеят да съкратят голяма част от аванса на шампионите през предстоящия сезон.
Защо обаче пазарът на пилоти за 2018 е толкова важен? Отговорът идва веднага – 2017 е последната година по договорите на Себастиан Фетел с Mercedes и на Фернандо Алонсо с McLaren. Това само по себе си е достатъчна причина Валтери да подпише само за една година.
„Нямаше да изберем Валтери, ако не смятахме, че той е достатъчно добър, за да се състезава за нас – заяви Волф пред финландците от Formulacast. – Но е факт, че в момента пазарът на пилоти е доста динамичен.
„Що се отнася до 2018, вариантите са много – има млади пилоти, Себастиан Фетел, Фернандо Алонсо, Валтери Ботас може да преподпише с нас, много възможности.
„Ние вярваме, че Валтери ще остане дълго време с нас, но първо трябва да видим как ще мине предстоящият сезон.”
Последните три години, в които Mercedes доминира и обра титлите при пилотите и конструкторите показаха, че обтягането на отношенията между Люис Хамилтън и Нико Розберг доведе до рязко покачване на напрежението в тима. И тук става въпрос за двама пилоти, които се познават и са приятели от деца.
Сега обаче Волф смята, че ситуацията ще е по-различна – защото за четирите години, в които кара във Формула 1 Ботас не е бил пряк съперник за титлата на Хамилтън и отношенията им няма да страдат от излишен „емоционален багаж”.
„Мисля, че в тима трябва да има добра динамика, а когато става въпрос за двама различни характери като Валтери и Люис, мисля, че всичко ще се получи добре – обясни Волф. – Отношенията между Нико и Люис бяха добри, но двамата имаха „багаж” от миналото.
„Сега започваме на чисто, двамата ни пилоти ще изградят отношенията си, нямат лоши спомени или стари съперничества, но и двамата са много амбициозни и мотивирани и ако ние отново разполагаме с много добър автомобил, като в последните няколко години, то на моменти определено ще е трудно.
„Смятам, че ще е по-лесно да се справим с отношенията между Валтери и Люис, но може и да греша. Ще видим.”