Възможността Себастиан Фетел да премине в Mercedes за сезон 2021 във Формула 1 изглеждаше реална основно на германските медии, но темата е затворена, тъй като световните шампиони и Валтери Ботас подписаха за още една година.
Бъдещето на Фетел остава неясно, тъй като в края на 2020 той ще напусне Ferrari, а от известно време насам Серхио Перес дава индикации, че е готов да се бори за мястото си в Racing Point, като мексиканецът е уверен, че ще спечели тази битка.
Сега бившият шеф на моторспорт програмата на Mercedes Норберт Хауг призна, че преди време е водил преговори с Фетел, като става въпрос за периода, когато германската компания беше акционер в тима на McLaren и доставяше мотори на Рон Денис.
„Преговарях с Фетел, когато той още караше за Toro Rosso – обясни Хауг пред Auto Bild. – Кой знае как щеше да се развие историята на Формула 1, ако бяхме успели да се договорим. Трябва да знаете, че във Формула 1 постоянно всеки преговаря с всеки. А тези, които не признават това, просто се опитват да запазят тези контакти в тайна.”
Фетел кара за Toro Rosso през 2007-2008 година, след което премина в Red Bull, където между 2010 и 2013 спечели 4 поредни световни титли.
Тогава Хауг отрече пред медиите, че Mercedes се интересува от Фетел, както и че преговаря с изгряващата германска звезда.
Германецът е във Ferrari от 2015, където смени Фернандо Алонсо, но той и Скудерията така и не успяха да прекъснат шампионската серия на Mercedes от началото на новата турбо ера във Формула 1.
Хауг даде и съвет на Фетел какво трябва да преследва в последния си сезон в Маранело.
„Себастиан трябва да покаже, че може да се справи с Шарл Льоклер, като няма никакво значение за коя позиция на пистата става въпрос – беше категоричен Хауг. – Трябва да го превъзхожда или поне да е на неговото ниво. Тези, които постоянно отстъпват на съотборниците си, стават втора класа пилоти във Формула 1. Това не е мое откритие, такива са законите на световния шампионат.”
Хауг напусна ролята си на шеф в Mercedes Motorsport в края на 2012, като преди това имаше важна роля в закупуването на Brawn GP и участва в ръководството на тима заедно с Рос Браун, Тото Волф и Ники Лауда между 2010 и края на 2012.