В рамките на следващите няколко седмици Red Bull ще предложи нов договор на световния шампион във Формула 1 Макс Верстапен. Това обяви моторспорт съветникът на тима доктор Хелмут Марко.
Макс има договор с тима за още два сезона, но през миналия месец двете страни изразиха желание да продължат да работят заедно и след края на 2023 г. във Формула 1.
„Ще преговаряме с Макс в следващите няколко седмици – обясни доктор Марко пред списание AutoRevue. – Мениджърът на Макс Раймонд Вермюлен беше зает, тъй като синът му беше на 24-часовото състезание в Дубай заедно с Йос Верстапен.”
Доктор Марко обаче даде да се разбере, че Red Bull няма възможност да предложи по-голяма заплата на Макс в сравнение с тези 25 милиона долара, които той получава на година в тима. Разходите на отборите за заплати на пилотите не влизат в ограниченията на тавана на бюджетите, но доктор Марко пожела да изясни предварително темата.
„С Верстапен вече сме много близо до горната граница – обясни бившият пилот. – В известен смисъл вече сме я достигнали.”
В Red Bull обаче още от времето на световните титли на Себастиан Фетел се използва схема на плащане, която е по-различна от тази в другите отбори. Пилотите се състезават за по-ниска заплата, но пък получават по-големи бонуси и премии в сравнение с другите тимове за спечелени победи, точки и световна титла.
Доктор Марко също така обясни, че не се притеснява, че Макс може да напусне Red Bull, за да премине в Mercedes. Договорът на Люис Хамилтън с Mercedes изтича в края на 2023-а и мнозина виждат Макс като негов наследник в тима.
„Не мисля, че Макс ще отиде в Mercedes – обясни Марко. – Вярвам, че случилото се на „Силвърстоун” го накара да не мисли толкова много за смяна на тима. В Mercedes отпразнуваха победа след удар на Хамилтън с Верстапен, след който Макс се озова в болницата. Не мисля, че може да има по-добър пример.”
Доктор Марко е уверен, че откритите отношения, които поддържат шефовете на тима с Макс ще улеснят преговорите за новия му договор.
„Макс остана верен на тима и продължи да работи усилено, дори когато беше ясно, че няма да можем да се борим за титлата с двигателите на Renault – върна се към началото на хибридната ера във Формула 1 Марко. – Ние винаги сме били открити с него по отношение на плановете ни, още от самото начало на работата ни с Honda. Той беше информиран и за всичко останало, което се развиваше паралелно. Затова и вярвам на твърденията му, че се чувства много добре при нас.”
Веднага след като спечели световната титла през декември Верстапен обяви, че иска да кара за Red Bull до края на кариерата си във Формула 1.