Целта на Red Bull през новия сезон е да детронира Mercedes от върха на класирането. Както беше и в последните години. Това обяви шефът на тима Кристиан Хорнър при представянето на новия болид на бившите световни шампиони – RB16B.
В последните две години Макс Верстапен беше основният съперник на Люис Хамилтън и Валтери Ботас, но така и не успя сериозно да притесни двамата пилоти на Mercedes в битката за първото място в крайното класиране.
През миналата година RB16 демонстрира някои слабости в работата на аеродинамиката на колата и загубата на сцепление при определени ситуации. Много специалисти обясниха това с твърдението, че концепцията, която използва Ейдриън Нюи в колите на тима в последните няколко години може би вече е изчерпана.
„Няма да има RB17, за догодина направо ще представим RB18 – обясни Хорнър. – 2021 е първият сезон, в който ще използваме шаси от миналата година, което е заради замразяването на развитието на болидите. Заради хомологацията същото важи и за голяма част от компонентите, които използваме. Затова и е по-коректно този автомобил да се казва RB16B.”
Хорнър допълни, че развитието на RB16 през миналата година е продължило до самия край на сезона, за разлика от това, което стана в Mercedes и Ferrari, тъй като в Милтън Кийнс са били наясно, че потенциалът на автомобила е много по-голям от това, което отборът показа през миналия сезон.
Red Bull смени единия си пилот за новия сезон – Алекс Албон в крайна сметка беше изваден от тима, но остава свързан с програмата на компанията, а съотборник на Макс Верстапен този сезон ще е Серхио Перес.
„Излизането на Перес на пазара на пилоти във Формула 1 беше необичаен подарък за нас – обясни Хорнър пред auto motor und sport. – Това е последният сезон на Honda във Формула 1 и те са подготвили най-мощната и надеждна задвижваща система, за да можем да се борим за титлата.”
Тимът вече се споразумя с Honda да продължи програмата за двигатели на японците и след края на този сезон, като в същото време от Red Bull успяха да се преборят за замразяване на моторите от следващата година, което ще намали разходите на всички доставчици на двигатели.