септември 19, 2020

Red Bull ще тормози Mercedes и Ferrari

Верстапен излезе пред Хамилтън в началото на 4-ата обиколко

Победата на Макс Верстапен в последната Гран при на Малайзия освежи битката за световната титла между Люис Хамилтън и Себастиан Фетел. Британецът не защити кой знае колко активно лидерската си позиция при атаката на Макс в първия завой в началото на четвъртата обиколка, а Себ си проби път от 19-и на старта до 4-ото място на финала и така авансът на Хамилтън нарасна само с 6 точки до 34.

С оглед на работата на шасито на Red Bull с гумите в жегата на „Сепанг” атаката на Макс беше очаквана, а след финала холандецът, който вчера навърши 20 години и днес стана най-младият победител в историята на състезанието, заяви, че Люис е имал „много повече какво да губи” в двубоя им за лидерството и затова е отстъпил.

Но след като Верстапен излезе начело Хамилтън така и не успя да го догони, нито със супер меките сликове, нито с меките, които получи за втората половина на състезанието.

Вързаждането на Red Bull е факт, Верстапен и Дениъл Рикардо вече имат по една победа този сезон, а в последните състезания за 2017 явно ще са незаобиколим фактор в сметките на Хамилтън и Фетел в битката им за титлата, т.е всеки ще се бори да е пред тях, иначе рискува да загуби много точки наведнъж.

Има и още нещо – във второ поредно състезание колите на Mercedes се оказаха по-бавни в състезателно темпо в сравнение с тези на Red Bull и Ferrari и ако това беше напълно очаквано в Сингапур, за Малайзия се смяташе, че положението не е толкова драматично.

Хамилтън и шефът му Тото Волф бяха единодушни, че в Mercedes има проблем, който трябва да бъде решен максимално бързо, защото въпреки подаръците на съдбата, спечелването на титлата от Люис изобщо не е предрешено.

Ако тези проблеми не бъдат решени за Япония, а във Ferrari спрат да се провалят по отношение на техниката, то надпреварата на „Сузука” ще е много интересна. Представете си един по-бавен от очакваното Хамилтън, още по-бавен Ботас, Фетел, който вече показа, че развитието на колата на Скудерията върви в правилната посока и още по-бърз Райконен, който в квалификацията на „Сепанг” беше много по-близо до първото място отколкото всички очакваха. Та, един много бърз Райконен и Фетел, който да запише уикенд без проблеми – това може сериозно да намали аванса на Хамилтън на върха на класирането. До края на сезона остават още пет състезания, така че всичко е възможно.

Рикардо, който днес остана трети прогнозира, че оттук до края на сезона Red Bull ще има поне още една възможност да се изяви на най-високо ниво, т.е да се бори отново за победата.

С второто място на Хамилтън и четвъртото на Фетел, Люис пропусна идеална възможност да увеличи още аванса си. В Сингапур успя да го направи, но тук Себ минимизира загубите.

Според Хамилтън, в бокса на Mercedes са изчислили, че колата на Ferrari е с около 0,8 секунди на обиколка по-бърза от тази на световните шампиони. Авансът на Red Bull пък е бил около половин секунда. Което е обезкуражаващо.

А Тото Волф призна, че реалното класиране на Mercedes на „Сепанг” трябва да е петото място, там, където завърши Валтери Ботас. И шефът на тима нарече това „притеснително”.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.