Renault е единственият доставчик на двигатели във Формула 1, който през новия сезон няма да работи с клиентски тимове. До края на 2020 французите доставяха задвижващи системи на McLaren, но от този сезон тимът на Зак Браун ще получава двигатели и хибридни системи от Mercedes.
Работата с клиентските тимове е важен елемент от присъствието на всеки един доставчик на мотори във Формула 1, тъй като приходите от тях облекчават сметката, която трябва да плаща автомобилният производител.
Наскоро се появиха слухове, че Renault може да започне да доставя мотори на Alfa Romeo, но подобен едва ли е възможен докато италианската марка плаща за ребрандирането на Sauber и отклоняването на отбора от „италианската” траектория на развитие на практика е невъзможно към момента.
Освен финансовия елемент, доставчиците на мотори искат да имат клиенти и заради информацията, която получават от работата на другите отбори, а и така си осигуряват важни съюзници при обсъждането на правилата във Формула 1 и за гласуванията по един или друг проблем. Още по времето, когато Петер Заубер успя да сключи договор за доставка на мотори от Ferrari стана ясно, че тимът от Хинвил е най-сериозният съюзник на италианците. И Бърни Екълстоун дори не си правеше труда да ги пита как ще гласуват когато се обсъжда въпрос, който е важен за Скудерията.
От друга страна, слуховете, че 2021 ще е последният сезон на Alfa Romeo във Формула 1 стават все по-сериозни, тъй като очакваният от две години насам скок в продажбите на спортната марка така и не се реазилира, а все още няма потвърждение какви ще са плановете за нея след сливането на PSA с FCA.
Смята се, че следващата цел на Renault ще е Williams. Новият шеф на автомобилният гигант Лука ди Мео даде да се разбере, че клиентските тимове са важни за присъствието на Renault във Формула 1, като така ще може да се популяризира и основната марка, не само Alpine, както вече се казва заводският тим на компанията. Йост Капито е новият бос на Williams и може би надеждите са, че пробивът ще мине през него. Но за да се получи това от Renault ще трябва да предложат нещо по-добро от това, което идва от Mercedes, като от началото на 2022 шампионите ще доставят на британския тим скоростни кутии и свързаните с тях хидравлични компоненти.
Най-големите успехи в историята на Williams са постигнати точно с двигателите на Renault, но титлите и победите от 90-те години на миналия век днес изглеждат като далечен спомен.