Напускането на Volkswagen е голям удар за световния рали шампионат, но новината беше очаквана с оглед на това, че миналата седмица Audi закри спортната си програма в световния шампионат за издръжливост и Льо Ман.
Финансовите поражения за Volkswagen по глобалната афера „Дизелгейт” ще са огромни и всяко спестено евро ще е много важно.
Затова и Audi закри скъпата си програма в WEC и влезе в ролята на партньор на Abt във Формула Е, където разходите са доста по-малки. VW наля милиони в новия Polo WRC за сезон 2017, но проектът се закрива, а компанията отива в новия пистов шампионат TCR, където всъщност ще могат да се печелят пари, а не да се харчат.
Вчера бордът на директорите на Volkswagen гласува изтеглянето на компанията от световния рали шампионат, но също така и запазването на работните места на 200 човека, които се трудят във VW Motorsport. Сериозна част от тях ще работят по създаването на нов Golf TCR, който ще е предназначен за частните тимове в пистовия шампионат TCR, другите ще бъдат разпределени по все още съществуващите спортни програми на VW Group, включително и проекта Fabia R5 на Skoda в ралитата.
Отделно от това, но напълно очаквано, VW няма намерение да дава или продава новия Polo WRC по новите правила за 2017 година на частни тимове, участващи в световния рали шампионат.
„Разходите, отишли за създаването и развитието на колата ни за сезон 2017 ще бъдат включени в настоящия бюджет за развитие и изследвания. Нямаме планове да даваме колата на други отбори чрез клиентска програма. Проектът ще бъде замразен”, заяви източникът на списание Autocar от борда на директорите.
Включването на VW в TCR е отлична новина за все още набиращия сила пистов шампионат, основан от бившия шеф на WTCC Марчело Лоти.
2015 беше първият сезон в историята на TCR, а автомобилите са с един двигателен мост, 2-литрови турбо мотори и са много близки до серийните образци, на чиято база са конструирани.
Лоти успя да създаде интересен шампионат, а техническата формула на TCR се оказа изключително популярна и постоянно стартират регионални шампионати за такива автомобили, както континентални, така и национални.