декември 4, 2020

Volkswagen: M-Sport спаси WRC

WRC награждаване

Директорът на VW Motorsport Свен Смеетс обяви, че двете титли на M-Sport при пилотите и конструкторите в световния рали шампионат (WRC) през 2017 година са наградата за тима на Малкълм Уилсън за това, че отборът не изостави WRC, докато много автомобилни производители напуснаха надпреварата.

Това важи и за Volkswagen – компанията се оттегли в края на 2016 след четири титли при пилотите и четири при конструкторите, като закриването на рали програмата на германския гигант дойде като следствие на глобалния скандал „Дизелгейт” и милиардите разходи на компанията за потушаването на последствията от него.

През 2017 Себастиен Ожие спечели петата си поредна световна рали титла, а отборът на Малкълм Уилсън победи заводските тимове на Hyundai, Citroen и Toyota в битката за първото място при конструкторите, въпреки че получаваше съвсем скромна помощ от страна на Ford и нямаше право да използва името на компанията.

А тимът на Уилсън дълго време беше и единственият съперник на Citroen в годините на доминация на Себастиен Льоб – между напускането на Subaru в края на 2008 и идването на VW за началото на сезон 2013, M-Sport водеше битката с френския отбор.

Уилсън запази програмата си в световния рали шампионат и след оттеглянето на Ford в края на 2012 година, като за 2018 американската марка ще се върне в шампионата като партньор на тима и ще увеличи сериозно помощта си за отбора.

„Това, което направиха M-Sport и Себ тази година е фантастично – обясни Смеетс. – Това е наградата за Малкълм за това, че остана в спорта, дори и след като Ford си тръгна.

„Не забравяйте, че благодарение на Малкълм и M-Sport WRC беше спасен в продължение на няколко години, когато в шампионатът участваха само 4 заводски коли. Най-после усилията им бяха възнаградени, много се радвам на успехите на Малкълм и екипа му.”

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.