03.10.2024

Williams търси пари, за да вземе Окон

Williams преговаря с Естебан Окон, за да го наеме за сезон 2019 във Формула 1, но за целта британският тим трябва да събере по-сериозен бюджет за догодина, тъй като пилотът не води спонсори със себе си.

Очаква се, че Окон ще напусне Force India в края на годината, тъй като тимът вече преподписа със Серхио Перес, а преместването на Ланс Строл от Williams там е въпрос на време, като се има предвид, че новият собственик на отбора е консорциум инвеститори, водени от баща му Лорънс Строл.

Williams вече обяви, че за догодина наема лидерът в класирането във Формула 2 и протеже на Mercedes Джордж Ръсел, а Окон, който също се ползва с подкрепата на Mercedes призна, че Williams е единственият му шанс да остане във Формула 1 и догодина.

За да стане това обаче Клеър Уилямс и Пади Лоу трябва да намерят начин да компенсират парите, които идват от Martini, Сергей Сироткин и фамилия Строл. Martini напуска Формула 1 в края на тази година и вече няма да е основен спонсор на отбора, а ако тимът е откаже от Сироткин за догодина, то руските пари също ще секнат. Единствено при Строл ще има финансова компенсация, тъй като договорът на Ланс ще бъде прекратен предсрочно и тимът ще получи неустойка, за да пусне канадеца.

Източници от Williams обясниха, че наемането на Ръсел е станало без помощта на Mercedes, което означава, че този коз би могъл да се използва при Окон, но отборът не може да си позволи Естебан без да си осигури допълнително финансиране.

За тази година Williams разполагаше с приличен бюджет, но и с най-лошата кола във Формула 1 – единственият автомобил, който се представи по-слабо от предшественика си от сезон 2017.

Идеята на шефовете на тима е проста – тимът да набере достатъчно средства, за да покрие разходите за втората кола през сезона и след това да може да избира най-добрия пилот измежду кандидатите. Което работи в полза на Окон.

Освен Естебан, за мястото в Williams се борят Сироткин, въпреки че все още не е сигурно, че руските му спонсори са готови да финансират още един сезон в дъното на колоната, както и тестпилотът на отбора Роберт Кубица, който работи активно по набирането на бюджет за 2019.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.