септември 29, 2021

Австралиецът, който отказа да е №2 при Льоб

Помните ли Крис Аткинсън? Австралиецът, който между 2004 и 2008 г. беше пилот на Subaru, а за втората половина на сезон 2012 се върна като първи пилот на Mini.

През 2008-а Крис записа пет подиума и завърши 5-и в крайното класиране на световния шампионат, а Себастиен Льоб спечели петата от деветте си поредни световни титли.

Точно в края на 2008 г. се развива и епизодът, за който разказа сега Крис. Шефовете на Citroen Sport са му предложили да смени Дани Сордо за 2009-а, но той отказал и предпочел да остане в Subaru.

„От Citroen се свързаха с мен в края на 2008 г., като ме попитаха дали ще напусна Subaru, за да отида при тях. Отказах им, защото исках да остана лоялен към тима, в който бях”, обясни Аткинсън в новия епизод на подкаста Rusty Garage на Грег Ръст.

„Най-общо казано, предложението беше да съм просто съотборник на Себастиен, №2 в тима, като договорът ми щеше да е за няколко години – допълни Аткинсън. – В края на 2008-а бях в страхотна позиция, тъй като вече бях получил две предложения от други отбори.

„Мисля, че към този момент имах още 1 година или дори 2 по договора ми със Subaru. Този договор го подписах в началото на 2008, така че можех да се измъкна от контракта, но също така смятахме, че сме близо до по-добрите резултати, чакахме новата колата.”

Но в средата на декември 2008 шефовете на Subaru решиха, че компанията трябва да напусне световния рали шампионат и това остави Аткинсън без вариант за друг отбор през следващия сезон. И след това той така и не получи възможност да кара с пълен сезон като заводски пилот.

По-късно Крис все пак подписа със Citroen – през 2013 г. Тимът го използва само в рали „Мексико”, където той завърши 6-и, на 11 минути от победителя Льоб. През 2014-а пък Крис кара за Hyundai в Мексико и Австралия, а в последните сезони е пилот на Subaru в рали шампионата на САЩ.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.