Лукас ди Граси, Оливър Джарсив и Лойк Дювал спечелиха 6-те часа на Бахрейн, подсигурявайки едно невероятно изпращане на Ауди от световният шампионат за издръжливост.
Порше, нито Тойота имаха шанса да достигнат двата прототипа R18, които завършиха на първа и втора позиция за пръв път от 2014.
Трикратните победители на Льо Ман, Андре Лотерер, Беноа Трелюе и Марсел Фаслер разполагаха с нужното темпо за да достигнат съотборниците си, като дори може би те щяха да спечелят надпреварата ако не бяха няколко грешки и стратегическата диверсия, която предаде състезанието в ръцете на прототипът от LMP1 с номер 8.
Още от самото начало двете Ауди-та бяха фаворитите за победата. Дювал направи много чист старт от първата позиция, преди да изгради преднина от седем секунди пред Фаслед, който от своя страна успя да се справи и с двете Порше-та по-врене на първият си стинт. Предимството на Ауди се увеличи още повече, когато Джаривс и Лотерер останаха в колите си при вторите спирания в бокса, спестявайки време преди Лотерер да излезе начело с Ауди номер 7 изпреварвайки Джарвис на трасето.
Тази преднина не бе от значение въпреки че, проблем с пистолета при смяната с Трелюе струва на екипа 11 секунди повече в бокса. Време което в последствие се оказа жизнено важно за развоят на надпреварата.
Ключовият момент на надпреварата бе, по-време на виртуалната кола за сигурност малко преди 3-те часа. Причината за това бе откачената гума на един Астън Мартин. Това даде достатъчно време от Ауди да вкарат ди Граси в бокса за непредвидено спиране. Благодарение на това Трелюе излезе на чело на надпреварата.
Основната причина на непредвиденото влизане в бокса е проблем с насъбраният прахоляк по предницата на прототипа. Това до някъде помогна доста на Ауди за да се раздалечи от своите съперници.
Ди Граси бе видимо доволен от това да бъде на трасето с чисто нови гуми записвайки най-бързата обиколка в състезанието наваксвайки за изгубеното време в бокса спрямо техните съотборници.
Това даде на Ауди номер 8 доста добро предимство, най-вече след като съотборниците им бяха с доста по-стари гуми.
В петият час, Дювал изпревари Трелюе при влизането в бокса. Така до краят на надпреварата разликата между двамата бе от 16,419 секунди, подсигурявайки победата за Ауди с номер 8.
„Това може би бе най-добрият ми уикенд в WEC – заяви ди Граси. „ Квалификационната ми обиколка бе с половин секунда по-добра от който и да е.
„Трябваше да натискам през цялото време за да поддържам температурата на гумите висока. Колата се държеше добре, очаквахме другите да са по-бързи от нас когато спадне температурата в гумите, но въпреки това се справихме.“
Съперниците на Ауди, също имаха проблеми с така нареченият ефект „махало“, след като температурата на трасето спадна драстично. От Порше имаха само шансове в началото на надпреварата, а от Тойота имаха доста сериозни проблеми с подгряването на гумите през цялото състезание.
finish line#8 Audi Sport takes Chequered Flag 🏁and wins the emotional 2016 #WEC Finale #6hBahrain 💪
#WECFamilyForeverПубликувахте от FIA WEC в 19 ноември 2016 г.