септември 29, 2021

Басо поема към четвърта титла на Италия

Трикратният победител в рали „България” Джандоменико Басо (Skoda Fabia Rally2 evo, навигатор Лоренцо Гранаи) спечели драматичната битка за победата в рали „Рим”, трети кръг от европейския рали шампионат (ERC) и с това си отвори пътя към четвърта титла на Италия.

Басо е един от малкото пилоти в историята на европейските ралита, които имат колкото континентални, толкова национални титли – той е двукратен европейски шампион, има една титла в IRC и е три пъти шампион на Италия. Към това добавяме и две титли в TER.

Джандоменико Басо

В първата половина на римското рали Басо беше най-сериозният преследвач на лидера – Андреа Крунола (Hyundai i20 R5, навигатор Пиетро Омето). В края на първия ден Крунола, който миналата година стана шампион на Италия и детронира Басо, имаше аванс от 5,4 секунди. В неделните отсечки Крунола спука гума в 8-я етап, а това изведе Басо на първа позиция с половин минута аванс пред Андреа, което се оказа напълно достатъчно за победата. Всъщност двубоите на Басо и Крунола в последните няколко години издигат асфалтовите ралита в италианския шампионат на по-високо ниво, но този сезон Крунола изостава в битката за титлата въпреки помощта, която получава от тима на Hyundai в световния рали шампионат и Андреа Адамо.

Андреа Крунола

Двама руски пилоти имаха важна роля в „Рим”, но повече по отношение на драматизма на състезанието, отколко в битката за победата. Николай Грязин (VW Polo R5) спука по една гума в двата дни, като първата беше още в първата отсечка, а след това имаше сериозни проблеми с настройките. На финала бе 24-и, въпреки че записа една спечелена отсечка и две втори времена.

Европейският шампион Алексей Луканюк (Citroen C3 Rally2) катастрофира и отпадна в деветата отсечка, която беше спряна заради инцидента. Преди това руснакът се опитваше без особен успех да притесни Крунола и Басо, но вървеше трети. На финала на 8-я етап дори се доближи на 0,7 секунди от Андреа, който спука гума. Веднага след това обаче катастрофира.

Зад двамата лидери битката за третото място беше спечелена от унгареца Норберт Херциг (Skoda Fabia Rally2 evo), който записа първо време в последната отсечка и на финала изпревари Ефрен Йарена (Skoda Fabia Rally2 evo) с 0,3 секунди. Преди последния етап Йарена имаше аванс от 5,5 секунди пред Херциг, но остана едва 4-и, на 5,8 секунди от унгареца във финалната отсечка и това го прати 4-и.

Големият съперник на Басо за титлата в Италия тази година – Фабио Андолфи (Skoda Fabia R5) финишира шести, но е класиран трети за националния шампионат. До това състезание Андолфи беше начело в класирането с аванс от 3,5 точки пред Басо. След рали „Рим” Басо вече води със 76 точки, а Андолфи е втори с 64,5 т. Крунола е четвърти с 47,5 точки, като пред него е Крейг Брийн, който тази година е заявен за италианския шампионат и заема третото място с 57,5 т.

Брийн и Андреас Микелсен също участваха в рали „Рим”, но останаха доста по-назад в подреждането – ирландецът финишира 9-и, а във втория ден Микелсен се изкачи от 16-о до 8-ото място в крайното класиране.

До края на сезона в Италия остават още три ралита. Финалната битка започва с 44-ото издание на рали „Миле Миля” (1000 мили) на 3-4 септември. Следват рали „Дуе Вали” (8-9 октомври) с център Верона, а финалът ще е на макадам – рали „Либурна” (6-7 ноември).

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.