Германският пистов шампионат за туристически автомобили (DTM) или Deutsche Touring Masters, както се казваше в последните години, успя да се спаси със смяна на формулата за сезон 2021. Шефът на надпреварата Герхард Бергер се отказа от заводските отбори на германските автомобилни производители и сателитните им тимове, както и от скъпите прототипи, създадени като еманация на „силует рейсинг” философията и заложи на приемането на много по-достъпните и популярни автомобили от клас GT3. Това означава липса на заводски отбори, но и навлизане в шампионата на марки, които винаги са звучали като нещо несъвместимо с DTM – като Lamborghini, например.
В същото време Бергер се опита да лансира и друга своя идея – създаване на „звезден тим” в DTM, за който да карат добре познатите на феновете на Формула 1 пилоти Жак Вилньов (световен шампион за 1997) и Нико Хюлкенберг. Ролята на основен спонсор поела швейцарска инвестиционна банка, а тимът е трябвало да използва Lamborghini Huracan. Неофициално беше потвърдено, че с италианската компания, доскоро ръководена от Стефано Доменикали, е била постигната договорка за доставка на двете коли при изключително изгодни условия плюс използването на инженерна подкрепа от страна на фирмата в продължение на два сезона.
Но идеята на Бергер за „звезден тим” се провали много бързо. Първо, Хюлкенберг реши да остане във Формула 1, макар и като резерва – може би в Mercedes и/или Aston Martin, а след това се оттегли и основният спонсор, тъй като швейцарците не били убедени колко точно състезания с публика ще има в календара на DTM.
През годините DTM се оказа добро решение за продължаване на кариерата на пилоти от Формула 1, останали без титулярно място, като най-големи успехи в Германия постигна двукратният световен шампион Мика Хакинен, който, разбира се, кара за Mercedes, а този сезон там ще се изявава Алекс Албон, който загуби титулярната си позиция в Red Bull, но не и надеждите си да се върне във Формула 1.