Досегашният технически шеф на Ferrari във Формула 1 Матиа Биното ще е новият бос на Черните кончета и ще смени на върха на отбора Маурицио Аривабене. Тази информация се появи в няколко издания, но всички цитират анонимни източници в Маранело. Една от особеностите на италианския тим е, че информацията оттам изтича много бързо, както и че слуховете обикновено се оказват истина.
За напрежение между Аривабене и Биното се заговори много сериозно в хода на миналия сезон във Формула 1, но това беше редовно отричано, както от двамата, така и от големите босове на компанията – покойния Серджо Маркионе и наследника му Джон Елкан.
Според част от източниците, решението е на Елкан, който е решил, че Биното е по-добре подготвен от Аривабене да води атаката на Ferrari към световните титли през 2019, след като през миналата година тимът отново се провали в битката с Люис Хамилтън и Mercedes.
Италианският вестник La Gazzetta dello Sport пък прогнозира, че смяната на Аривабене с Биното ще бъде официално обявена още днес.
Смяната на Арибавене идва след поредица мениджърски грешки през миналата година, които допълнени с грешките на Себастиан Фетел не оставиха никакъв шанс на италианците през втората половина на сезона.
Ferrari разполагаше с по-добрия автомобил през първата половина на годината, но след това развитието на колата пое в грешна посока, а тимът демонстрира, че не може да се справи с налагането на заповедите от бокса, което донесе ненужно напрежение между Фетел и Кими Райконен. Състезанията в Германия и Италия са идеален пример за това, отделно, че на „Монца” Кими научи след като беше спечелил квалификацията, че през 2019 няма да е пилот на тима. Аривабене така и не успя да даде смислен отговор на въпроса защо финландецът е трябвало да чака толкова дълго, за да разбере съдбата си.
Аривабене се опита да прилага натиск върху тима, подобен на този, който упражняваше Маркионе, но резултатите само се влошиха – стратегическата грешка при избора на гуми в квалификацията в Япония е показателен за това.
Преди Коледа Аривабене нарече информациите, че може да бъде сменен от Биното „фалшиви новини”, а след това даде същото определение и на прогнозите, че швейцарецът може да напусне Маранело.
Биното е технически шеф на Ferrari от 2016, когато замени освободения Джеймс Алисън. Швейцарецът започва работа в тима през 1995 година, като първо отговаря за тестовите мотори, след това от 1997 до 2003 отговаря за състезателните двигатели на Скудерията.
По-късно Матиа е състезателен инженер, главен инженер и през 2009 беше назначен за шеф на звеното, отговарящо за двигателите и системите KERS, а после – в края на 2014 стана директор, отговарящ за задвижващите системи.
Все още не е ясно кой ще заеме поста на Биното, но се предполага, че няма да има технически директор, а по-скоро директорът по аеродинамиката Енрико Кардиле и шефът на моторите Корадо Йоти ще си поделят повече отговорности и ще отговарят директно пред Матиа.
Ferrari ще представи новия си автомобил за сезон 2019 на 15 февруари, точно 3 дни преди началото на първата предсезонна тестова сесия в Барселона.