Бившият шеф на Формула 1 Бърни Екълстоун поде нова кампания, за да си върне вниманието на медиите, като сега оповести идеята си, че е намерил човек, който да смени Матиа Биното начело на Ferrari.
В последните години Бърни се занимава основно с това да дава съвети на Liberty Media как да решават проблеми, които той е създал, при това в хода на десетилетия и естествено, никой вече не взима сериозно изказванията му. Със сигурност, такава ще е съдбата и на предложението му за нов шеф на Скудерията, въпреки че Бърни извади на бял свят някои много забавни свои наблюдения за работата в Маранело.
Естествено, Бърни предлага стария си приятел Флавио Бриаторе, който постигна най-големите си успехи като шеф на Benetton в средата на 90-те години. Тогава Михаел Шумахер спечели първите си две световни титли под ръководството на Рос Браун, като караше автомобил, за който имаше сериозни съмнения, че не отговаря на техническите правила, основно заради използването на вече забранения тракшън контрол. По-късно Бриаторе беше шеф на тима на Renault, с който Фернандо Алонсо спечели двете си световни титли и до днес има влияние върху кариерата на испанеца.
Според Екълстоун, шефът на Ferrari има огромно значение за представянето на италианския тим, а от това кой е начело зависят и резултатите в състезанията.
„Никога не съм крил чувствата си към Ferrari – обясни Бърни пред вестник La Gazzetta dello Sport. – Аз съм голям фен на тима. Но е важно да отбележим, че най-големите си успехи Ferrari постигна когато в тима не работеха само италианци.
„Не казвам, че италианците работят лошо. Проблемът е, че когато се съберат италианци на едно място, всеки един от тях смята себе си за най-главен. А не трябва да е така. Необходим е един шеф, който да носи отговорност и на когото другите не могат да влияят. Това не е никак лесно. Сегашният шеф на Ferrari има трудна задача, нямам никакви съмнения за това.
„Затова ще е добре Ferrari да вземат Флавио. Той е много добър в това да открива най-добрите в другите отбори и да ги привлича на работа при себе си. Освен това, той не се интересува от националността на човека, който му трябва. А който не е достатъчно добър, Флавио мигновено го уволнява. Така че си струва Скудерията да заложи на него за два сезона.”
Бриаторе беше изгонен от Формула 1 през 2009 година, когато избухна скандалът „Крашгейт”, свързан с умишлената катастрофа на Нелсон Пикет-младши в Сингапур през 2008 година, която позволи на Фернандо Алонсо да спечели състезанието. ФИА наложи забрана на Бриаторе да посещава състезания от Формула 1, италианецът успя да я обори пред френски съд, но въпреки това се появява изключително рядко на стартове от световния шампионат, основно в Монако.