09.10.2024

Бърни пак напомни за V8 моторите

Бившият шеф на Формула 1 Бърни Екълстоун използва кризата за двигатели, пред която е изправен тимът на Red Bull, за да съживи идеята си, че световният шампионат трябва да се върне към атмосферните V8 двигатели.

Honda напуска Формула 1 в края на 2021 година, но е много вероятно Red Bull да използва задвижващата система на японците и след това, затова и сега тимът усилено лобира за замразяване на двигателите и хибридните системи за следващите сезони, за да може да експлоатира тази система без големи допълнителни разходи.

От началото на сезон 2014 Формула 1 навлезе във втората си турбо ера, като развитието на хибридните системи направи болидите по-ефективни и освен това имаше за цел да привлече в спорта големите автомобилни компании, които предлагат все повече хибридни модели на световния пазар. Доколко това е успешна политика е съвсем друг въпрос…

„Отново ще имам проблеми за това, но предлагам да се върнем към старите и добри атмосферни двигатели – обясни Екълстоун, който след като беше освободен от Liberty Media редовно предлага решения на проблеми, които създаде той по времето докато управляваше Формула 1. – Тези двигатели са достъпни за всички. Ще намалим разходите за двигатели, ще си върнем предишния звук и можем да ги използваме 5 години, докато решим какви ще са бъдещите двигатели във Формула 1.

„Не е задължително Формула 1 да отговаря на последните тенденции в автомобилната индустрия. Всички забравят, че Формула 1 е част от развлекателния бизнес и ако зрителите не се забавляват, то и бизнесът ще пропадне.

„Трябва да се отървем от настоящите задвижващи системи – въвеждането им беше ужасно глупава идея. На зрителите не им е интересно колко са по-ефективни тези двигатели, какъв е разходът им на гориво и каква е мощността им. Навремето Макс Мозли твърдеше, че звукът на моторите няма значение, но това не е така. Звукът на двигателите винаги е бил важен.”

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.