Шефовете на Citroen полагат все повече усилия, за да върнат в тима световния шампион Себастиен Ожие, а другите им цели са Есапека Лапи и Крейг Брийн.
Вече е известно, че преговорите с Ожие вървят от няколко седмици, но според последните информации диалогът с пилота на Toyota Лапи е набрал сериозна скорост.
Петкратният световен шампион Ожие, който има договор с M-Sport до края на този сезон, остава цел №1 на Citroen, но французинът вече даде да се разбере, че ако всичко при Малкълм Уилсън върви както трябва, то той няма да напуска тима. И ако Ожие отново откаже на Citroen, то привличането на Лапи изведнъж ще се превърне в още по-важна задача.
За тима сега карат Брийн и Мадс Остберг, а от ограничената програма на Себастиен Льоб остава още едно рали. Уволнението на Крис Мийк в средата на сезона постави тима в интересна ситуация, излизането от която беше отложено за следващата година.
Медиите във Франция съобщиха, че мениджърът на Лапи вече се е срещал с тим мениджъра на Citroen Пиер Будар през юни, а през август 27-годишният Лапи е посетил базата на тима, за да се запознае по-отблизо със Citroen Racing и C3 WRC.
В допълнение на интереса от страна на Citroen, шефът на Toyota Томи Макинен вече е направил оферта на Лапи за догодина и му е заявил, че иска да го задържи в тима заедно с Яри-Мати Латвала и Ойт Танак. Лапи спечели през миналата година рали „Финландия” и пилотирането му там получи много високи оценки.
Мениджърът на Лапи – Ерик Вийби, потвърди, че има оферта от Toyota, но също така заяви, че преговаря с едва ли не всички отбори в световния шампионат.
„Есапека си върши работата и се представя на високо ниво за Toyota – обясни Вийби. – Потвърждавам за офертата от страна на тима, ние преговаряме и с други отбори за догодина, но все още нищо не сме подписали.”
Договорите на Остберг и Брийн изтичат в края на годината, но и двамата се борят, за да останат в тима.
Сезонът на Брийн започна добре с второто място в Швеция, но след това той пропусна две състезания, тъй като с колата му се състезава Льоб, а след това Крейг се сблъска с поредица технически проблеми.
От Citroen обявиха, че тимът все още няма подписан договор с нито един пилот за догодина, както и че не би трябвало да очакваме обявяването на новите пилоти на отбора през септември.