Шефът на тима на Citroen в световния рали шампионат (WRC) Ив Матон призна, че французите са нямали възможност да си върнат Себастиен Ожие за сезон 2017, но не изключи вариант, при който шампионът да се върне в отбора в бъдеще.
Ожие дебютира в световния рали шампионат точно със Citroen – кара две години за марката в група Junior, след това получи възможност да кара с ограничена програма в кола WRC през 2010, а през 2011 беше титуляр за целия сезон и съотборник на легендата Себастиен Льоб.
Себ обаче отказа да остане в сянката на именития си сънародник и поиска подкрепа от мениджмънта на тима, която нямаше как да получи и затова напусна, като подписа с Volkswagen – по това време германците точно се гласяха да влязат в WRC.
През 2012 Себ кара Fabia S2000 във всички ралита, за да трупа опит и да опознае отсечките, а от 2013 стартираха успехите му с Polo WRC. До края на 2016 година Себ спечели четири поредни световни титли, а VW взе четири поредни титли при конструкторите.
Ожие подписа за 2017 с M-Sport, но тества и колата на Toyota, а за известно време беше спряган и за завръщане в Citroen, където обаче вече бяха подписали с пилотите си за следващия сезон.
Матон обясни, че Крис Мийк, Креъг Брийн и Стефан Лефевр са имали договори с тима за 2017 и е нямало как да се отвори място за Ожие. От тима дори му казаха, че ако иска да тества новия С3 WRC 2017, то трябва първо да подпише с отбора и да си намери спонсори за следващата кампания.
„Не ставаше въпрос дали щяхме да се откажем от ангажиментите ни към по-младите пилоти – Лефевр и Брийн, това просто не беше възможно – заяви Матон. – Това не означава, че в бъдеще няма да правим нещо с Ожие, но за 2017 това е невъзможно.
„Ние обявихме стратегията си за догодина преди да стане ясно, че Volkswagen напуска WRC – допълни французинът. – За нас това е огромно разочарование, тъй като искахме догодина да се борим с шампионите.
„Ние уважаваме постиженията на Себ, но ние избрахме нашата стратегия и тя включва да промотираме млади пилоти догодина.”
Матон допълни, че не съжалява, че е отказал тест на Ожие с новия С3 WRC 2017, тъй като в Citroen Sport вече са доказали, че могат да създават рали автомобили, които да печелят състезания и титли.
„Не, изобщо не съжалявам – беше категоричен Матон. – Когато говорихме с него, просто нямаше как да му предложим тест. Не се налага да доказваме на Ожие, че можем да създадем автомобил, който да побеждава.
„Освен това, още от самото начало на контактите ни с него, ние му казахме, че няма възможност той да кара за нас през 2017, а и трябваше да запазим част от тайните на този автомобил. Затова и нямаше тест. Всеки иска да запази тайните си максимално дълго.”
Крис Мийк, който взе две победи през сезон 2016 ще е пилот №1 на Citroen догодина и ще е единственият в тима, който ще кара с пълна програма. В първите четири ралита Лефевр и Брийн ще си делят втората кола.
„Крис ще кара във всички ралита – потвърди Матон. – В началото на сезона ще имаме само две коли, така че Стефан и Крейг ще се редуват във втората за първите четири старта.
„Лефевр ще кара в рали „Монте Карло”, после в Швеция ще стартира Крейг и т.н. След това Стефан и Крейг ще карат във всяко едно рали до края на сезона, тогава ще имаме три коли.”