Догодина най-вероятно няма да видим частни Hyundai i20 Rally1, когато в сила ще влязат новите технически правила в световния рали шампионат, които ще наложат хибридните WRC автомобили. В M-Sport се готвят да продават Puma Rally1 на частни тимове, но Андреа Адамо няма такива намерения. И най-вероятно тази политика на корейския гигант няма да се промени през целия хомологационен цикъл, т.е. за следващите 5 години.
Това е промяна в политиката, тъй като сега клиентският тим на Hyundai 2C Competition участва в световния рали шампионат. Отделно заводският тим работи с още няколко по-малки отбора, участващи в национални шампионати.
„По отношение на Rally1 колите не предвиждаме частни автомобили – обясни Адамо пред Dirtfish. – Ние изоставаме малко от другите и трябва да се фокусираме върху това заводските ни коли за следващия сезон да са на нивото на тези на конкурентите ни. В моите планове не влиза да давам коли под наем, това е нечий друг бизнес.
„Новите автомобили струват повече от актуалните WRC коли, така че не виждам как частен тим ще може да си позволи да плати тези пари. Трудно ми е да си представя, че някой ще успее да се справи с експлоатацията им.”
Според Малкълм Уилсън обаче догодина ще има много по-голям пазар за частни Rally1 автомобили и е много вероятно M-Sport да няма конкуренция на него. Още преди Адамо Яри-Мати Латвала обясни, че в Toyota ще могат да мислят за тестове с Rally1 кола за пилоти извън тима чак след средата на 2022. Като ставаше въпроса за Кими Райконен, не за някой амбициозен младок, който иска да покара в световния шампионат.
M-Sport планира да участва пет автомобила Puma Rally1 във втория кръг от WRC догодина, като най-вероятно две от тези коли ще са за частни пилоти.
„Сигурен съм, че Малкълм Уилсън ще намери начин да накара тази схема да проработи – допълни Адамо. – Но той ръководи компания, различна от нашата, той е майстор на това компанията му да осигурява WRC коли на частни пилоти. Уважавам го за това, но се занимаваме с различни неща.
„Фокусът на Hyundai Motorsport в световния рали шампионат е върху спечелването на световната титла, а не върху набирането на колкото се може повече частни клиенти на компанията.”