Решението WRC автомобилите да получат хибридно задвижване от началото на сезон 2022 определено не беше прието единодушно, както от отборите, така и от феновете на световния рали шампионат. Новите WRC коли ще са по-мощни, но и по-тежки и ще имат ограничен пробег на електричество, като екологичното придвижване ще се използва в населени места в преходите.
Новите plug-in хибридни системи ще се доставят от германската компания Compact Dynamics, но вече са налице няколко забавяния, които бавят програмите на M-Sport и Toyota и на практика облагодетелстват Hyundai, където официално все още не е започнала работата по този проект. А точно тези забавяния не позволяват на два от трите тима да започнат тестове с новите си автомобили.
Сред най-сериозните критици на близкото хибридно бъдеще на WRC е бившият заводски пилот на Hyundai Хейдън Падън, чийто тим създаде електрически рали автомобил и новозеландецът призова ФИА и промоутърът на световния шампионат да се насочат направо към електрическото задвижване.
През ноември Падън предупреди, че WRC рискува да „изостане”, ако продължи да се бави с лансирането на новите технологии, които помагат за опазване на околната среда.
Интересното е, че шефът на Hyundai Андреа Адамо също не е особено убеден, че хибридизацията е правилният път на развитие.
„Ако ме питате дали хибридните автомобили са правилният път напред за световния шампионат, то ще трябва да изчакаме, за да разберем – обясни Адамо. – За отговора на този въпрос ще ни трябват поне 3 години. И отговорът е само един: колко автомобилни производители ще има в световния рали шампионат след три години.
„Ако след 3 години отново участват три автомобилни компании или дори две, то ще знаем, че това не е било правилното решение, но вече ще е много късно. Ако обаче в WRC участват пет автомобилни производители, то ще можем да кажем, че хибридните автомобили са проработили добре и това е било правилното решение за развитие.”