Двукратният световен рали шампион Маркус Грьонхолм преговаря с Toyota за участие в рали „Швеция” догодина зад волана на Yaris WRC. Двамата с Томи Макинен бяха близо до договор за тазгодишното снежно рали от календара на световния шампионат, но завръщането на Маркус не се случи, като се смята, че шансовете му за старт през 2019 година са много по-големи. Това ще е първо участие на Маркус в WRC рали от 2010 година насам.
„Тази година навършвам 50 години, затова исках да си направя един хубав подарък – обясни Грьонхолм. – Предпочитам да стартирам в Швеция, вместо във Финландия.
„В рали „Финландия” трябва да си много прецизен в пилотирането си, да си много точен в поредицата скокове, не можеш да се отпуснеш и за секунда, докато в Швеция е много по-приятно и по-подходящо състезание да се забавлявам зад волана, при това на сняг.
„Ако бях карал тази година в Швеция, както имаше повече сняг, щеше да се получи идеално, щях да имам перфектната стартова позиция и щях да съм отново в голямата игра!”
Грьонхолм призна, че е наясно, че договорът с него за едно рали може и „да не е най-важното нещо в списъка със задачи на Томи”, но допълни, че е готов да се бори за участие в Швеция догодина.
Миналата година Грьонхолм демонстрира възможностите на Yaris WRC на отсечката „Харю” от рали „Финландия” и темпото му беше много близо до това на заводските пилоти.
„На „Харю” се получи добре – обясни Маркус. – Направих 5-километров тест преди да стартирам в този етап и се оказа, че съм много близо до най-доброто време в отсечката.
„Бях много доволен, защото определено не карах като луд. През цялото време си мислех, че не мога да си позволя за размажа колата на Томи, тъй като трябва да я връщам след малко.”
В същото време Макинен заяви, че се интересува от възможността Маркус, който има пет победи в Швеция, да кара за Toyota догодина, както и че „би искал това да се случи”.
Томи обясни, че участието на Грьонхолм тази година се е провалило по ред причини.
„В тима бяхме много заети, нямахме свободни коли и като цяло организацията щеше да е много трудна – обясни 4-кратният световен рали шампион. – Но съм настроен много по-оптимистично за 2019. ще говорим отново с Маркус, за догодина ще имаме повече коли.
„Ще е фантастично пилот от ранга на Маркус да кара една от нашите коли. Той може да е много бърз, особено в рали като „Швеция”, което винаги е било едно от любимите му състезание. С малко тестове той може да се представи на много високо ниво.”
Грьонхолм се оттегли от световния рали шампионат през 2007 година, а спечели титлите през 2000 и 2002 с Peugeot. През 2010 година Маркус стартира в рали „Швеция” с частен Ford.