юни 20, 2021

Екстрьом отсрами Audi

Матиас Екстрьом си връща интереса към ралитата – миналата седмица го гледахме в рали „Арктик Финландия”, 15 години след участието му със Skoda Fabia WRC. А сега дойде ред и на представянето на един изключително интересен автомобил, създаден от тима на шведа – EKC JC.

Става въпрос за най-екзотичното попълнение в групата автомобили Rally2, където са основно R5 коли – Audi Quattro A1 с кит Rally2, т.е отговаря на правилата за R4, като колата ще може да се използва в класовете WRC2 и WRC3. На практика това е китът на Oreca за клас R4, който обаче засега трудно набира популярност.

Автомобилът все се развива, но е създаден изцяло според изискванията на ФИА за Rally2 и тимът на Екстрьом е работил съвместно с компанията от ЮАР Rally Technic.

„Когато беше лансирано новото поколение на А1, ние вече знаехме, че искаме създадем състезателен автомобил на неговата база – обясни Екстрьом. – Страстта ми към ралитата е добре известна, така че бързо стана ясно, че ще правим рали кола.

„Автомобилът на практика е готов. Останаха само настройките. Трябва да навъртим известно количество тестови километри, за да съберем информация. Не сме определили дата за премиера, но е ясно, че колата ще може да участва в състезания през пролетта или лятото.

„Засега колата ще се използва от нашия тим, а когато сме доволни от представянето й, ще започнем и да предлагаме такива автомобили и на други тимове – за продажба или под наем.”

Екстрьом работи отдавна с Audi – то 2014 до 2019 той кара Audi S1 в световния раликрос шампионат от 2014 до 2019, като спечели титлата през 2016 и завърши втори в следващите два сезона. Преди това, през 2004 и 2007 той спечели две титли в DTM, отново с автомобил на Audi. В неделя в рали „Арктик Финландия” Екстрьом завърши на 3-о място в WRC3.

Рали автомобилът на Екстрьом се задвижва от 1,6-литров 4-цилиндров турбо мотор с мощност 267 к.с, задвижването е 4х4, а предавателната кутия е 5-степенна. Пилотът по развитието на колата ще е бившият световен шампион в група Junior Емил Бергвикст, като изпитанията започнаха на сняг, ще продължат на макадам и след това на асфалт.

Audi и Quattro написаха някои от най-славните страници в историята на световните ралита по време на колите от група Б. Групата действа от 1982 година, а Quattro A1 дебютира през 1983 в рали „Монте Карло”, но записва само 4 старта като заводски автомобил и е сменен от А2. Наскоро починалият Хану Микола печели в Швеция и Португалия през 1983 година и става световен шампион с Audi.

Компанията изтегля заводския си тим от световния шампионат преди началото на сезон 1987, след забраната на колите от група Б след 24 победи в 58 ралита.

Коментари

Коментар

Реклама

1 Trackback / Pingback

  1. И Сайнц ще кара за Audi в рали „Дакар” – Autosport Bulgaria

Коментарите са заключени

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.