Шведът Матиас Екстрьом спечели втория кръг от световния рали крос шампионат (FIA World RX) в Португалия. Това е втората поредна победа за Екстрьом от началото на сезона, като пилотът на EKS увеличава авансът си в шампионата с 14 точки спрямо преследващия го Йохан Кристоферсон.
Себастиен Льоб завърши надпреварата на втора позиция, следван от Йохан Кристоферсон. В шампионата при отборите, PSRX Volkswagen Sweden продължава да води, след като Кристоферсон и Солберг взеха участие във финалната надпревара. Солберг от своя страна завърши състезанието на шеста позиция заради спукана гума.
Тими Хансен прекоси финиша на четвърта позиция, следван от Рейинс Нитис.
„Това беше една от най-трудните победи в рали кроса – призна си Екстрьом. – През квалификациите не разполагахме с правилното темпо. Йохан и пилотите на Peugeot бяха много бързи, но ние се съсредоточихме изцяло върху нашата работа.
„Много съм доволен и като собственик на отбора. Фантастично е, че и трите ни коли бяха на полуфиналите. На финала имах плътно зад себе си един амбициран за победи французин (Льоб) – пилот, който кара чисто. Успях да се защитя от него и направихме една интересна битка до самия финал.“
Завършилият втори Льоб коментира борбата си с Екстрьом: „ Финалът беше добър. В края видях, че Матиас направи малка грешка и се опитах да се възползвам, за да се доближа възможно най-много.
„Към края бяхме един до друг, но за да го задмина трябваше да го притисна, а това нямаше да бъде честно. Както казва Матиас, ние бихме искали да бъдем честни състезатели. Той се справи отлично и заслужи победата.“
Льоб, който се изкачи на шеста позиция в генералното класиране при пилотите допълни: „След лошия ми старт в Барселона си тръгнах от състезанието с едва три точки, затова тук беше много важно да се справя добре.“
Йохан Кристоферсон бе човекът, който задаваше темпото в началото на уикенда, побеждавайки в Q1 и Q2. В Q3 обаче той пропусна да премине през жокер обиколката поради неразбирателство със своят съгледвач, като така получи 30 секунди наказание.
„Вчера нещата вървяха добре за нас, но в Q3 пропуснахме жокера, а в Q4 трасето не бе достатъчно сухо. Във финалът моят план бе да стоя максимално плътно зад Петер, но за съжаление той спука гума и изгуби много време. Аз го изпреварих в третата обиколка, което означаваше че разполагам с три обиколки до края. Успях да се доближа до Тими Хансен и го изпреварих.
„Екипът ни напредна доста добре особено откъм стартирането на автомобила.“