Елфин Еванс поведе в едно изключително интересното рали „Аржентина“, като уелсецът има аванс от 55,7 секунди пред втория Мадс Остберг. Младият пилот на DMACK се възползва напълно от по-задната си стартова позиция и меката смес на своите гуми, които се оказаха изключително ефективни във вчерашните условия.
Еванс спечели всички етапи до обедния сервиз, като поведе в класирането пред Яри-Мати Латвала с 30 секунди. Следобед пилотът на DMACK записа още две етапни победи и увеличи с още преднината си в генералното класиране.
„На моменти беше доста трудно, но като цяло можем да сме доволни от представянето си – коментира Еванс. – Трябва да си припомним, че остават още много километри до края. Трябва да продължим все едно днес нищо не се е случвало.“
Стратегията на Мадс Остберг се оказа доста печеливша, като така норвежецът има сериозни шансове да се качи на подиума след дълго отсъствие от челото на класирането. Също като при Еванс по-задната стартова позиция осигури на Остберг едно чисто и бързо трасе. Въпреки това частният пилот имаше проблеми със спирачките, но това не му попречи да излезе втори.
На трета позиция вчера завърши Тиери Ньовил. Белгиецът имаше сериозни проблеми още в самото начало на деня, като неговият преден десен амортисьор се повреди. Следобед Ньовил спука гума и имаше проблеми с прахоляка, влизащ в купето. Въпреки този тежък ден Ньовил изостава само с 5 секунди от Остберг, което го поставя в добра позиция за атака днес.
Лидерът в шампионата Себастиен Ожие завърши деня на четвърта позиция след неуспеха да задържи позицията си от супер специалния етап в Кордоба. Вчера французинът трудно поддържаше темпото на лидерите, тъй като трябваше да чисти пътя за своите съперници.
Още в първия етап за деня Ожие направи грешка и излетя от трасето, като загуби време и получи повреда в управлението. Но в края на деня изоставането на французина спрямо Тиери Ньовил е едва 6 секунди. Неговият съотборник От Танак се намира на пета позиция с изоставане от 4,6 секунди зад французина.
Яри-Мати Латвала затваря челната шестица с изоставане от 18,6 секунди зад От Танак. Финландецът се намираше на втора позиция, но имаше проблеми със загубата на аеродинамични елементи и в по-късен етап получи проблеми с охлаждането на двигателя. Следобед Латвала спука и гума, което автоматично го прати още назад в класирането.
Най-лош ден имаха пилотите на Ситроен. Крис Мийк вървеше втори, но излетя от трасето и колата му понесе тежки поражения. Все пак той успя да стигне до сервизния парк, но поради тежките щети по ролкейджа, Крис трябваше да се откаже.
Крейг Брийн също имаше проблем с тежко приземяване, като това повреди неговата скоростна кутия принуждавайки го да кара единствено на пета предавка.
Дани Сордо също се справяше, като се бореше за място в челото, но цели голям камък и счупи носач. Все пак испанецът успя да продължи, но загуби доста време. Неговият съотборник в Hyundai и фаворит за победата Хейдън Падън също имаше проблеми след превъртане през таван, но успя да стигне до финала на вчерашния ден, завършвайки деня на седма позиция.
Лоренсо Бертели, Юхо Ханинен и Понтус Тидеман затвориха челната десетка.