10.10.2024

Изпреварванията на „Зандвоорт” стават още по-трудни

„Зандвоорт” не е сред пистите, които дават много възможности за изпреварвания, при това в шампионати, където скоростите са много по-ниски в сравнение с Формула 1. Трасето е много технично, страхотно за каране според пилотите, но много често състезанията там приличат на процесии, в които се чака някой да сбърка и атаките са скромен брой.

Сега стана ясно, че в Гран при на Нидерландия в неделя състезателите от Формула 1 ще имат една възможност по-малко, за да пробват изпреварване – те няма да могат да използват DRS-системата в завоя с вътрешен наклон „Ари Люендайк”, който е последен в обиколката и извежда на старт-финалната права.

При реконструкцията на „Зандвоорт”, предприета преди завръщането на Формула 1 там за първи път от 1985 година, наклонът на завоя „Люендайк” беше добавен с идеята пилотите да минават оттам на пълна газ и да продължат така по цялата права, а с използването на DRS-системата да има повече изпреварвания на спирането за първия завой от следващата обиколка – „Тарзан”.

За старта в неделя обаче във ФИА са променили решението си и DRS-зоната ще започне след завоя. Предполага се, че тъй като такива завои присъстват рядко в календара на Формула 1, във ФИА искат да натрупат достатъчно информация за поведението на колите в този завой, преди да решат дали да го включат в DRS-зоната.

За да се увеличат изпреварванията на „Зандвоорт” на пистата ще има две DRS-зони – първата от излизането от завой №10 до завой №11 („Ханс Ернст”), като засичането на разликата между колите ще става преди завой №10. При втората зона засичането ще става преди влизането в №13 „Кумхо”, а активирането на системата – след излизането от последния завой „Люендайк”.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.