Напълно очаквано в Гран при на Китай пилотите на McLaren Фернандо Алонсо и Щофел Вандоорн останаха далеч от челото на колоната и не успяха да стигнат до финала.
Проблемите с двигателя на Honda и хибридните системи, което означава, че автомобилът не е достатъчно мощен, направиха така, че двамата пилоти на Зак Браун бяха лесна плячка на съперниците си на дългите прави в Шанхай.
Но Вандоорн даде надежда на феновете на британския тим.
„Колата е доста добра – заяви след състезанието в Шанхай младият белгиец. – Когато преследвах Фелипе Маса с Williams, съобщих по радиото в бокса, че в завоите съм по-бърз от него, във всеки един завоя.”
Но за съжаление на Щофел, в момента, в който колите излязат на правата, той губи това предимство.
„Максималната ни скорост на правите е твърде ниска, за да можем да мислим за битка с другите – призна Вандоорн. – Просто е невъзможно да направим каквото и да е.
„В началото на правата поглеждам в огледалото и виждам, че колата, която е зад мен, вече се е изравнила с моя автомобил. После нямам шанс. Спешно ни трябва още мощност. Дори и когато използвах системата DRS, пак не можех да изпреваря никого.”
Вандоорн призна, че двамата с Алонсо очакват същите проблеми и в Бахрейн този уикенд.
„MCL32 се развива правилно, шасито се настройва добре, стабилно е, реагира предвидимо, просто нямаме скорост на правите, защото нямаме мощност – обобщи 22-годишният пилот. – Не е лесно, но се борим, надявам се, че скоро ще има подобрения.”
От Honda днес обявиха, че още в Бахрейн ще пробват нова версия на проблематичния двигател на японците, но това ще стане на тестовете, които започват след състезанието в неделя.
Шефът на Honda Юсуке Хасегава призна, че проблемите са свързани с двигателя с вътрешно горене и прогнозира, че ако всичко по време на тестовете е наред, то новият мотор може да дебютира още в Русия, което ще е с един старт по-рано от предвиденото преди началото на сезона.