Информацията на британското списание Autocar, че автомобилният производител McLaren Group е продаден на Audi доведе до някои много интересни реакции. След първоначалното обяснение от страна на McLaren, че „няма промени на управленско ниво”, няколко часа след появата на новината на сайта на изданието компанията публикува официално съобщение, с което отрече, че е продадено каквото и да е.
Но в изявлението на McLaren се опровергава само това, че сделката вече е свършен факт и се потвърждават предположенията, че такива преговори вече вървят. Фактът е, че за момента няма промяна в структурата на собствеността на McLaren.
В последните 24 месеца McLaren Group преживява тежък период от финансова гледна точка, който включваше свежа инвестиция от 550 милиона лири срещу собственост, оставката на досегашния главен изпълнителен директор Майкъл Флюит и назначаването на двама нови членове на борда на директорите, като сред тях е и бившият главен изпълнителен директор на Porsche Михаел Махт.
И докато отмине медийната буря около продажбата на McLaren на Audi, в Германия медиите припомниха, че BMW също има интерес да закупи британската компания. От Мюнхен опровергаха тези твърдения пред агенция Reuters, но с уточнението, че нямат интерес към покупката на McLaren като цяла компания. Много е вероятно оттам да се роди някакво партньорство между двете компании – формула, която предпочитат в BMW – например сделка за доставка на двигатели, какъвто е случаят с Morgan и Toyota.
Преговорите с потенциалните технически партньори на McLaren са ключови за оцеляването и развитието на трите основни департамента на компанията от Уокинг: Racing (тук е тимът във Формула 1), Automotive (серийното производство) и Technology.
Трябва да се отбележи, че опровержението на McLaren от вчера не изключва продажбата на част от компанията на Audi или BMW, като за модел може да се използва сделката на AMG с Aston Martin, въпреки че там влизането на Лорънс Строл като основен акционер ограничи участието на AMG като акционер.