Новият договор на Люис Хамилтън оформи стартовата решетка за сезон 2021 във Формула 1. 7-кратният световен шампион остава №1 и по заплата през новия сезон, като информацията, събрана от Дитер Ренкен за RN365 показва, че британецът и тази година ще кара за 30 милиона долара.
Естествено, тази информация е неофициална, отборите никога не коментират заплатите на пилотите си, а данни за тях се откриват, макар и не в „кристално чист вид” във финансовите отчети на компаниите, под чиито шапки са тимовете във Формула 1. И правим уговорката, че в тази подредба се отчитат само заплатите на пилотите – в тези суми не влизат премиите за спечелени точки, победи и световна титла.
В челото на класирането назад отстъпва Себастиан Фетел, който ще кара за 15 милиона долара на сезон в Aston Martin, а пред него в Топ 3 са още Макс Верстапен – 25 милиона долара на сезон в Red Bull и завръщащият се във Формула 1 Фернандо Алонсо (20 милиона долара на година в Alpine).
Новият пилот на McLaren Дениъл Рикардо дели четвъртото място с Фетел с 15 милиона долара на сезон, а след тях е Шарл Льоклер (Ferrari, 12 милиона долара).
Топ 10 допълват Валтери Ботас (Mercedes), Карлос Сайнц (Ferrari), Ланс Строл (Aston Martin) и Кими Райконен (Alfa Romeo), като и четиримата ще се състезават за по 10 милиона долара през 2021 година.
Серхио Перес е 11-и с 8 милиона долара, идващи от договора му с Red Bull за 2021. Зад него са трима пилоти с годишна заплата от 5 милиона долара: Ландо Норис (McLaren), Естебан Окон (Alpine) и Пиер Гасли (Alpha Tauri).
Антонио Джовинаци (Alfa Romeo) води групата пилоти със заплата 1 милион долара, като в нея влизат още Мик Шумахер (Haas), Никита Мазепин (Haas), Никола Латифи и Джордж Ръсел (Williams), а най-малко ще получи друг дебютант – Юки Цунода (Alpha Tauri) – 500 000 долара.
В случаите на Мазепин, Латифи по-скоро става въпрос за процент от парите, които те осигуряват на тима, а заплащането на Цунода е за сметка на Honda.