В началото на август от Citroen официално потвърдиха, че тимът отново започва преговори с 5-кратния световен шампион Себастиен Ожие за завръщането му в отбора, 7 години, след като го напусна. Настоящият договор на Себ с M-Sport изтича в края на този сезон и както може да се очаква, всичките 4 заводски тима в световния рали шампионат ще се пробват с оферти към франузина.
През май Citroen уволни Крис Мийк и това означаваше, че Мадс Остберг получи почти пълна програма до края на сезона, като другата кола е за Крейг Брийн.
„Вече мислим много сериозно за пилотите, които ще използваме догодина – заяви пред списание Autosport тим шефът на Citroen Пиер Будар. – Имаме много възможности, преговаряме с няколко пилоти, за догодина може да има промени при нас.”
На директния въпрос какви са шансовете Citroen да си върне Ожие, Будар отново не потвърди, че преговорите са постигнали някакъв сериозен напредък.
„Говоря със Себастиен Ожие така, както преговарям и с другите пилоти – обясни Будар. – Разбира се, ние ще сме много щастливи да имаме пилот като него в нашия отбор.”
В същото време от обкръжението на Ожие изтече информация, че той предпочита да остане при Малкълм Уилсън. Французинът на няколко пъти вече коментира, че ще чувства страхотно в M-Sport и въпреки завръщането на Ford като партньор на тима, M-Sport си остава частен отбор, което означава по-малко PR ангажименти за Ожие, което е бонус за него.
През зимата Citroen пак преговаря с Ожие за сезон 2018, но тогава не се стигна до сделка заради високите финансови изисквания на пилота. Също тогава големият шеф на PSA Карлос Тавареш оряза бюджета на Citroen в световния рали шампионат, като обясни, че през 2017 тимът е разполагал с най-много пари от 4-те заводски тима и пак е завършил на 4-о място. Пак през зимата Тавареш даде да се разбере, че е доволен от избора на пилоти в лицето на Мийк и Брийн, но през май ситуацията се промени с уволнението на Крис, до което се стигна след катастрофата в Португалия и последвалите телефонни обаждания на Тавареш и Линда Джаксън до Будар.
Будар обаче отказа да изясни още един интересен въпрос относно преговорите с Ожие – дали Citroen вече разполага с парите, за да привлече французина.
„Не мога да отговоря на въпрос, свързан с бюджета, не искам да говоря за това – обясни той. – Ние имаме бюджет, компанията ни се доверява, за да го използваме по най-добрия начин, за да побеждаваме. Зависи от нас как ще използваме този бюджет по най-добрия начин, за да побеждаваме.”
Въпреки това обяснение е трудно да си представим, че навлизането на преговорите с Ожие в решителната им фаза, тяхното ускоряване или спиране, няма да зависи от одобрението на Джаксън и Тавареш.
По време на рали „Финландия” не се чу кой знае какво за тези преговори, но със сигурност другата седмица, когато е рали „Германия” темата едва ли ще остане отново на заден план.