Завръщането на бившия шеф на Mercedes и бивш технически директор на Ferrari Рос Браун във Формула 1 изглежда все по-вероятно. Но според британския журналист Джеймс Алън, Браун няма да се върне начело на спорта като наследник на Бърни Екълстоун, а ще ръководи само спортната страна на световния шампионат.
Миналата седмица Браун даде знак, че е готов да излезе от пенсия с интервюто си във вестник The Telegraph, където той обясни, че няма как да се върне в който и да е отбор във Формула 1, но има интерес да работи за развитието на спорта и оформянето му като по-интересна надпревара.
Почти веднага се появиха информации, че Браун е подписал договор с новите собственици на Формула 1 Liberty Media, за да стане спортен директор на световния шампионат и да отговаря за спортните и техническите правила, с което наистина ще спомогне за оформянето на бъдещето на спорта, както и на бъдещите състезателни коли във Формула 1.
Така че Рос няма да е пряк наследник на Бърни, тъй като няма да се занимава с търговската страна на Формула 1.
На практика моделът на Формула 1 ще повтори този, който сега използват почти всички отбори в световния шампионат. И в тимовете различни хора отговарят за спортното и търговското развитие на отбора – решение, което дава добри резултати.
Все още обаче не се знае колко дълго ще остане на поста си Бърни Екълстоун. Бърни никога не е имал желание да работи в екип, особено с хора, които не са му подчинени, а отношенията му с Рос Браун преживяха възходи и спадове.
В интервюто си Браун даде да се разбере, че е готов да работи с Бърни, дори му направи един-два комплимента, но медиите веднага напомниха, че точно Екълстоун носи вината за това Mercedes да освободи Браун в края на 2013 година, когато британецът не получи подкрепата на боса на Формула 1 срещу амбициите на Тото Волф и Ники Лауда. Тогава Бърни заявил на борда на директорите на Mercedes, че тимът вече няма нужда от Рос и Тото и Ники ще се справят чудесно сами.
Предполага се, че основната задача на Рос Браун ще е да е свръзката между Формула 1 и ФИА, тъй като федерацията остава спортната власт в световния шампионат. Това няма да е лесно, като се има предвид, че отборите вече имат силно влияние при определянето на правилата, а Ferrari притежава и право на вето за разпоредбите, които не се харесват на италианците. Но още на следващите преговори за споразумението между Формула 1 и отборите – наследникът на споразумението „Конкорд”, което трябва да регулира отношенията след 2020 година, това вето ще изчезне.
Очаква се най-смелата стъпка на Браун ще е да въведе система, която да изравни силите на отборите във Формула 1 – нещо, което феновете искат от години, но срещу това винаги са били богатите тимове.
61-годишният британец беше технически директор на Ferrari от 1996 до 2006 година, когато негов шеф в Маранело беше настоящият президент на ФИА Жан Тод, а италианците постигнаха най-големите си успехи във Формула 1. След това Браун оглави тима на Honda през 2008 година, а в края на сезона го купи за 1 лира, прекръсти го на Brawn GP и през 2009 спечели титлите при пилотите и конструкторите, точно след като японците решиха да напуснат Формула 1.
В края на 2009 Mercedes купи Brawn GP, а Рос остана начело на тима до края на 2013 година.
В новата си книга Браун обяснява, че е напуснал, тъй като не е можел да се довери на Ники Лауда и Тото Волф които са съдружници в тима и представляват Mercedes. За да потуши неудобната ситуация Волф заяви, че думите на Рос са били извадени от контекста.