септември 21, 2021

Как се организира рали насред пандемията

Снимка: RTBF

Месец преди старта на рали „Монте Карло” шансовете новият сезон в световния рали шампионат да започне с класическата надпревара бяха много скромни. Две седмици преди старта възможностите за провеждане на ралито изглеждаха още по-ограничени. Седмица преди старта май само отборите и организаторите вярваха, че ралито ще го има.

Но организаторите от Автомобилния клуб на Монте Карло (ACM) в крайна сметка успяха да се справят с всички ограничения, наложени във Франция заради коронавируса, промениха на два пъти маршрута и графика на ралито, отмениха шейкдауна и забраниха достъпа на зрители до етапите, само и само състезанието да се проведе.

Рали директорът на ФИА Ив Матон имаше ключова роля в преговорите между ACM и френските власти, подкрепян от двете основни фигури в организацията на състезанието – директорът Кристиан Торнатор и спортният директор на ралито Ален Паланка.

„ACM показаха невероятна гъвкавост и мотивация да проведат рали „Монте Карло”, обясни след финала Матон пред Dirtfish.

„Работихме пряко с няколко министри от френското правителство. Целта беше да проведем нормално състезание, да започнем световния шампионат, при това при условия, които да позволят на всички да участват, включително и M-Sport – допълни Матон. – Разбира се, това издание на „Монте Карло” е различно от тези, които се провеждат в нормални години, тъй като се оказа доста по-късо. Но преместихме нощните отсечки рано сутрин и както видяхте, дори и по-късо „Монте Карло” може да бъде много трудно.”

Матон каза, че по отношение на трудностите на M-Sport основно заради усложненията, настъпили след Брекзит и по-сериозното разпространение на коронавируса във Великобритания, е заявил следното на Малкълм Уилсън: „Най-важният приоритет за нас е M-Sport да е на старта на „Монте Карло”, ще работим заедно, за да се случи това”. Както и стана.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.